ازدواج در ترکیه

موسسه حقوقی و بین المللی گلوبال کادرو - ثبت شده در کشور ترکیه | تماس از طریق واتساپ 00905537124401

ازدواج در ترکیه

موسسه حقوقی و بین المللی گلوبال کادرو - ثبت شده در کشور ترکیه | تماس از طریق واتساپ 00905537124401

ثبت ازدواج در ترکیه - ثبت شرکت در ترکیه - شهروندی ترکیه - خرید ملک در ترکیه

کلمات کلیدی

اخذ شهروندی از طریق خرید ملک در ترکیه

اخذ شهروندی ترکیه

اخذ پاسپورت با خرید ملک در ترکیه

اخذ شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری

اخذ اقامت کاری ترکیه

اخذ شهروندی ازطریق ثبت شرکت در ترکیه

اخذ شهروندی ترکیه از طریق اقامت کاری

خرید ملک در ترکیه

اقامت کاری ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت شخصی در ترکیه

افتتاح حساب بانکی در ترکیه

افتتاح حساب در زراعت بانک ترکیه

افتتاح حساب در ایش بانک ترکیه

اخذ اجازه کار برای ثبت شرکت در ترکیه

افتتاح حساب در ترکیه بدون اقامت

اخذشهروندی ترکیه از طریق خرید ملک

شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک

انواع اقامت کاری در ترکیه

اخذ اقامت از طریق خرید ملک در ترکیه

شهروندی ترکیه از طریق اقامت کاری

اخذ پاسپورت از طریق خرید ملک در ترکیه

اخذ پاسپورت ترکیه از طریق اقامت کاری

اخذ پاسپورت ترکیه از طریق سرمایه گذاری

مراحل اخذ اقامت کاری در ترکیه

مراحل ثبت شرکت در ترکیه

شهروندی ترکیه

مزایای خرید ملک در ترکیه

پاسپورت ترکیه

مزایای ثبت شرکت در ترکیه

۲۰ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

قوانین و مراحل اخذ شهروندى ترکیه با خرید ملک زیر دویست و پنجاه هزار دلار

 

 

 

افرادى که اقدام به خرید ملک زیر ٢٥٠هزار دلارى در ترکیه مى نمایند از طریق خرید ملک در ترکیه مى توانند درخواست اقامت تاشینماز دهند و  اقامت خود را به صورت پیوسته به مدت پنج سال تمدید نمایند بعد از گذشت پنج سال فرد مى تواند درخواست شهروندى ترکیه را نماید.

 

 

 

مهم ترین نکات در مود اخذ شهروندى ترکیه

 

 

 

 

* افراد در مدت پنج سال نباید بیش از ٣٦٥روز خارج از ترکیه باشند در این صورت پنج سال لغو مى شود اگر در هنگام اخذ شهروندى ترکیه در بررسى ها نشان دهد که فرد بیش از حد مجاز خارج از ترکیه بوده است شهروندى به او تعلق نمى گیرد.

 

 

 

 

* افرادى که از طریق خرید ملک درخواست اقامت مى کنندحتما باید نوع اقامت آن ها تاشینماز  باشد در صورتى که اقامت آن ها از نوع توریستى باشد در هنگام اخذ شهروندى با مشکل مواجه مى شوند وحق شهروندى به آن ها تعلق نمى گیرد.

 

 

* مدت زمان پنج سالى که دولت ترکیه براى آن ها در نظر مى گیرد از اولین اقامت فرددر ترکیه محاسبه مى شود نباید بین اقامت هاى تاشینماز فاصله بیافتد باید به طور پیوسته باشد .

 

  • پارسا ماهانى زاده
  • ۰
  • ۰

نکات مهم اخذ شهروندى از طریق سپرده بانکى

 

 

حساب بانکی مشترک در ترکیه : متقاضی که براساس حساب مشترک بانکی برای اخذ شهروندى ترکیه اقدام می نماید باید مشروط بر این باشد که صاحب حساب مشترک مبلغ را باید حداقل به مدت سه سال در بانک نگه دارى کند .

 

 

 

تغییر نوع سرمایه گذاری : در مدت زمان  سه ساله می توان سرمایه گذاری سپرده بانکی را از طریق خریداملاک یا خرید سهامی با حداقل ارزش پانصد هزار دلار تغییر داد.

 

 

 

تغییر واحد پول یا نوع سرمایه گذاری : تغییر واحد پول یا نوع سرمایه گذاری در طول این سه سال امکان پذیر است اما در صورت انتقال مبلغ به نوع سرمایه گذاری دیگر باید به صورت پیوسته انجام گیرد همچنین فرد مى تواند از سود سهام براساس نوع سرمایه گذاری خود استفاده کند در صورتى که مبلغ واریز شده زیر پانصدهزار دلار نباشد .

 

 

مسدود شدن حساب : مبلغ سپرده گذاری شده دربانک به مدت سه سال مسدود می شود با این حال متقاضى مى تواند از حساب خود پول برداشت کند اما کل پول نباید به زیر پانصد هزار دلار برسد در این صورت بانک وضعیت را به مرکز نظارت امور بانکی اطلاع مى دهد و مرکز نظارت  امور بانکى بلافاصله به وزارت اقتصادگزارش مى دهد و روند شهروندى ترکیه ابطال مى شود و از آنجا که مبلغ  قابل برداشت است هیچ گونه محدودیت قانونی با توقیف براى سپرده بانکى وجود ندارد.

 

  • پارسا ماهانى زاده
  • ۰
  • ۰

فرصت هاى سرمایه گذارى پانصد هزار دلارى براى اخذ شهروندى ترکیه

 

 

اخذ شهروندى ترکیه مزایای زیادی دارد و هرساله  افراد بسیاری از کشورهای مختلف از طریق مختلف سرمایه گذاری در ترکیه به دنبال اخذ شهروندى  ترکیه هستند. سرمایه گذاری در ترکیه نیاز به حداقل سرمایه لازم و بررسی فرصت های سرمایه گذاری در ترکیه دارد.

 

 

 

یکى از متداولترین راه براى دریافت شهروندى ترکیه سرمایه گذارى در بانک هاى ترکیه است برای آن حداقل واریز مبلغ  پانصد هزار دلار  یا مبلغ معدل آن به ارز خارجی یا لیر ترکیه در بانک های ترکیه است و همچنین سپرده حداقل باید به مدت سه سال در حساب بماند. همچنین با افتتاح  حساب بانکى و سپرده گذارى مى توان برای شهروندى ترکیه  درخواست داد منوط به اینکه باید این مبلغ سه سال در بانک بماند.

 

لت

در بین بانک هاى دولتى کشورترکیه زراعت بانک بهترین گزینه است که براى اتباع خارجى بدون محدودیت افتتاح حساب انجام مى دهد .

 

 

 

بعد از افتتاح حساب بانکى و بلوکه کردن سرمایه  در بانک هاى ترکیه مرحله تاییدیه (Uygunluk belgesi)شروع مى شود .بدست آوردن تاییدیه شهروندى در این روش بسیار آسان است و بانک درخواست  تاییدیه شهروندى را به دولت ترکیه ارائه مى دهد و فرد تنها با افتتاح حساب بانکى درترکیه و قرار دادن سرمایه در حساب و مشخص کردن نوع حساب مى تواند از طریق بانک درخواست شهروندى ترکیه را دهد .این پروسه حدود ٢الى ٣هفته  طول مى کشد.

  • پارسا ماهانى زاده
  • ۰
  • ۰

سود بیشتر در هنگام خرید ملک در ترکیه 

 

 

افراد در هنگام خرید ملک در ترکیه باید به مواردى توجه داشته باشند در هنگام خرید ملک حتما بایستى به قیمت کارشناسى یا اکسپرتیز توجه کنند که  بر پایه آن ملک را خریدارى کنند در برخى از مواقع معمولا با قیمت کارشناسى ملک را قیمت گذارى مى کنند.

 

 

بنابراین افراد براى یک خرید سود آور و سرمایه گذارى براى افزایش سرمایه که درهنگام فروش ملک در ترکیه افزایش آن به نرخ روز محاسبه مى شود بهتر است رشد و توسعه منطقه را نیز در نظر داشته  بگیرند .

 

 

 

در هنگام خرید ملک در ترکیه باید به مواردى همچون پروژه و تسهیلات ،خدمات و امکاناتى رفاهى و تفریحى که شهردارى در منطقه ایجاد مى کند و دسترسى هایى که به وسایل حمل و نقلیه عمومى دارد دقت نمایند.

 

  • پارسا ماهانى زاده
  • ۰
  • ۰

اخذ اقامت یکساله و موقت ترکیه

 

اقامت یکساله که به آن اقامت موقت گفته می شود برای افرادی که برای اهداف توریستی به ترکیه می آیند تعلق مى گیرد . خواهان دریافت این نوع اقامت باید بالاى هجده سال سن داشته باشند. اتباع خارجى که این نوع اقامت ترکیه را دریافت مى کنند اجازه کار ندارند. برای دریافت اقامت موقت باید در ترکیه خانه اى را اجاره کنند .

 

 

مدارک  لازم برای دریافت اقامت یکساله ترکیه:

 

* بیمه  درمانی

* اجاره نامه  همراه با تایید نوتر

* پر کردن فرم درخواست اقامت

* اصل و کپی پاسپورت

* 4 قطعه عکس بیومتریک

 

 

طبق قانون جدید ترکیه اقامت موقت از طریق اجاره ملک فقط به مدت یکسال صادر مى شود و قابل تمدید نمى باشد با اتمام تاریخ یکساله اقامت در صورت عدم ارائه مدارک سرمایه گذاری و یا مدارکی دال بر زندگی در ترکیه در اولین فرصت فرد باید خاک ترکیه را ترک کند. چناچه خواهان تمدید اقامت باشد باید  از طریق انواع دیگر اخذ اقامت مثل ثبت شرکت در ترکیه ،اقامت تحصیلی، خرید ملک و … اقدام نمایند.

 

  • پارسا ماهانى زاده
  • ۰
  • ۰

نحوه دریافت شهروندى ترکیه  از طریق اقامت خانوادگى

 

 

یکى از روش هاى دریافت  شهروندى ترکیه از طریق دریافت اقامت خانوادگى در ترکیه است که با دریافت اقامت خانوادگى بعد از پنج سال افراد مى  توانند اقدام به اخذ شهروندى ترکیه نمایند.

 

 

اقامت خانوادگی به تمامی اعضای خانواده داده می شود مشروط بر اینکه یک فرد ترک یا دارای تابعیت ترکیه بتواند آن را برای خانواده خود اخذ نماید به این معنا اگر درخواست دهنده اقامت خانوادگی  شهروند ترک باشد می تواند برای تمام اعضای خانواده خود که خارجى هستند  اقامت خانوادگی دریافت کند یا اینکه اگر فردی در ترکیه فعالیت کند و دارای اجازه کار در ترکیه باشد می تواند براى اعضاى خانواده  خود شهروندى ترکیه را اخذ نماید .

 

تا

در کشور ترکیه به دو روش مى توانید اقامت خانوادگى دریافت کنید:

 

 

روش اول:یک فرد خارجى که به صورت قانونى و با اجازه کار  در کشور ترکیه فعالیت مى کند مى تواند براى تمامى اعضاى خانواده خود اقدام به دریافت اقامت خانوادگى نماید .

 

 

اگر یک فرد در کشورترکیه  اجازه کار  دریافت کند و بخواهد با استفاده از اجازه کار بعد از پنج سال شهروندى این کشور را دریافت کند تنها فرد مى تواند براى خود شهروندى ترکیه را  درخواست دهد.درصورتى که بخواهد براى خانواده خود درخواست شهروندى ترکیه دهد بایستى حتما اقدام به دریافت اقامت خانوادگى نماید  که بعد از گذشت پنج سال مى تواند براى تمامى  اعضاى خانواده خود درخواست شهروندى ترکیه نمایند .

 

 

 

روش دوم:اتباع خارجى که با یک شهروند ترک ازدواج مى کنند در این حالت اگر یک فردخارجى با یک شهروند ترک ازدواج کند و درخواست  اقامت خانوادگى ندهد و پس از گذشت سه سال زندگى مشترک با فرد با اقامت توریستى مى تواند اقدام به دریافت شهروندى ترکیه نماید و بدون هیچ محدودیتى شهروندى  ترکیه را دریافت نماید .اما در صورتى که قبل از اتمام سه سال زندگى مشترک فرد بخواهد از همسرش  جدا شود اگر فرد خارجى در این مدت اقدام به دریافت اقامت خانوادگى نکند و با اقامت توریستى در ترکیه اقامت داشته باشد بعد از طلاق ابطال مى شود و بایستى طبق قانون ترکیه پروسه پنج سال اقامت در ترکیه را سپرى کند

 

 

  • پارسا ماهانى زاده
  • ۰
  • ۰

نحوه دریافت اجازه کار و اخذ پاسپورت ترکیه

 

در ترکیه شما برای کار کردن به اجازه کار یاهمان  اقامت کارى ترکیه نیاز خواهید داشت یعنى اگر در ترکیه اجازه کار دریافت کنید علاوه بر اینکه در ترکیه مى توانید سکونت داشته باشید مى توانید  در این کشور به صورت قانونى و رسمى مشغول به فعالیت کنید و از مزایایى بیمه تامین اجتماعى و حق شهروندى ترکیه بهره مند شوید .

 

در کشور ترکیه دو نوع اجازه کار  وجود دارد:

 

نوع اول: براى افرادى تعلق مى گیرد که به عنوان کارمند در یک شرکت فعالیت مى کنند واجازه  کار دریافت مى کنند وحق بیمه فرد توسط کارفرما پرداخت خواهد شد و فرد نیازی به پرداخت بیمه ندارد.

 

 

 

نوع دوم:براى افرادى تعلق مى گیرد که در کشور ترکیه کسب و کار راه اندازى مى کنند و ثبت شرکت در ترکیه انجام مى دهند و صاحب شرکت هستند دراین صورت که با پرداخت مالیات شرکت و حق بیمه خود اجازه کار دریافت خواهد کرد . اگر یک فرد در ترکیه شرکت تاسیس کند و یک سوم سهم شرکت به نام فرد باشد و میزان سرمایه اى که در بانک به عنوان سرمایه اولیه شرکت پرداخت کرده است بیشتر از صدهزار لیر باشد مى تواند اجازه کار دریافت کند . فرد مى تواند با تمدید پنج سال اجازه کار به طور مداوم اقدام به دریافت پاسپورت ترکیه نماید .

  • پارسا ماهانى زاده
  • ۰
  • ۰

اخذ شهروندى ترکیه از طریق ازدواج با یک تبعه ترک

 

فرد با ازدواج بایک تبعه ترک پس از گذشت سه سال مى تواند درخواست شهروندى ترکیه را نماید بعد از سه سال با ارائه مدارک و اثبات ازدواج رسمى مى تواند شهروندى دریافت نماید در این مدت زمان سه سال فرقى ندارد که نوع اقامت فرد تحصیلى  ،خانوادگى یا توریستى باشد مهم این است که فرد به صورت قانونى در ترکیه اقامت  داشته باشد و سه سال از ازدواجش گذشته باشد در این روش فرد نیاز به تاییدیه (Uygunluk belgesi) ندارد و به راحتى مى تواند درخواست شهروندى دهد و با مراجعه و ارائه مدارک مربوطه به اداره نفوذ و ثبت احوال استانى که در آن سکونت دارد درخواست شهروندى ترکیه را نماید اداره نفوس و شهروندی ترکیه بعد از ازدواج و ثبت درخواست تحقیقاتی را در خصوص غیر صوری بودن آن و گذشته طرفین انجام می دهد و شرط دیگر این است که آن شهروند ترک سوء پیشینه در اداره امنیت ترکیه نداشته باشدکه  پروسه اخذ شهروندی ترکیه شش ماه الى یکسال طول مى کشد.

 

  • پارسا ماهانى زاده
  • ۰
  • ۰

نحوه معادل سازى مدارک تحصیلى در ترکیه 

 

اگر قصد تحصیل در ترکیه را دارید باید براى ورود به دانشگاه هاى ترکیه مدارک خود را معادل سازى کنید به این معادل سازى در ترکیه دنکلیک گفته مى شود.

 

 

اگر مى خواهید در مقاطع لیسانس در دانشگاه هاى ترکیه تحصیل کنید شما براى معادل سازى به مدارکى چون فرم درخواست گواهى معادل سازى مدرک تحصیلى در ترکیه ،پاسپورت ،ویزاى دانشجویى ،مدرک تحصیلى و ریز نمرات نیاز دارید .

 

اما اگر قصد دارید در مقاطع بالاتر تحصیل کنید شما براى معادل سازى به مدارک زیر نیاز دارید:

 

 

آخرین مدرک تحصیلى و یا کپى برابر اصل آن که به صورت رسمى و محضرى آماده شده باشد

ترجمه رسمى آخرین مدرک تحصیلى به زبان ترکى 

ترجمه رسمى ریز نمرات 

کپى و اصل مدارک تحصیلى دانشگاهى و ترجمه رسمى 

کارت اقامت یا برگه راندوو

اصل گذرنامه 

پرکردن فرم دنکلیک

یک قطعه عکس 

فیش واریزى هزینه هاى دنکلیک 

 

لازم به ذکر است که کلیه امور مربوط به دنکلیک فقط از طریق دریافت راندوو از طریق اینترنت امکان پذیر مى باشد در غیر اینصورت براى مراجعین خدماتى ارائه داده نمى شود.

 

 

دانشجویان با اتمام تحصیل در ترکیه بعد از پنج سال مى توانند اقامت دانشجویى را به یکى از اقامت هاى خانوادگى ،خرید ملک ویا اقامت کارى ترکیه تبدیل کنند و در خواست شهروندى ترکیه نمایند.

 

 

 

  • پارسا ماهانى زاده
  • ۰
  • ۰

انواع اقامت هاى مربوط به ملک در ترکیه

 

 

اقامت توریستى

 

 

افرادى که با اجاره ملک در ترکیه اقامت ترکیه را  مى کنند با دریافت اقامت توریستى تنها مى توانند  در این کشور اقامت داشته باشید و نمى توانند با اخذاقامت توریستى در این کشور به صورت قانونى فعالیت کنند و در نهایت درخواست تابعیت یا شهروندى ترکیه دهند .طبق قانون جدید ترکیه اقامت هاى توریستى که به طور پیوسته هستند تمدید نخواهند شد .

 

 

اقامت تاشینماز

 

افراد هنگام خرید ملک در ترکیه می توانند با سند ملکى براى خود و اعضاى خانواده خود و فرزندان زیر ١٨سال درخواست اقامت تاشینماز دهند اگر اقامت تاشینماز را پنج سال به طور پیوسته تمدید کنند و در این پنج سال بیش از حد مجاز از ترکیه خارج نشوند پس از پنج سال مى توانند درخواست تابعیت ترکیه را نمایند.اما در صورتى که فرد نتواند به صورت مداوم در ترکیه اقامت داشته باشد مى تواند با تمدید اقامت تاشینماز به مدت هشت سال درخواست اقامت دائم دهد .

 

 

تابعیت استثنایى

 

 

افراد با خرید ملک به ارزش ٢٥٠هزار دلار در ترکیه و با تعهد عدم فروش به مدت سه سال به دولت ترکیه مى توانند اقدام به درخواست شهروندى ترکیه نمایند و در کمتر از چهار ماه شهروندى ترکیه را اخذ مى نمایند.

 

  • پارسا ماهانى زاده