ازدواج در ترکیه

موسسه حقوقی و بین المللی گلوبال کادرو - ثبت شده در کشور ترکیه | تماس از طریق واتساپ 00905537124401

ازدواج در ترکیه

موسسه حقوقی و بین المللی گلوبال کادرو - ثبت شده در کشور ترکیه | تماس از طریق واتساپ 00905537124401

ثبت ازدواج در ترکیه - ثبت شرکت در ترکیه - شهروندی ترکیه - خرید ملک در ترکیه

کلمات کلیدی

اخذ شهروندی از طریق خرید ملک در ترکیه

اخذ شهروندی ترکیه

اخذ پاسپورت با خرید ملک در ترکیه

اخذ شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری

اخذ اقامت کاری ترکیه

اخذ شهروندی ازطریق ثبت شرکت در ترکیه

اخذ شهروندی ترکیه از طریق اقامت کاری

خرید ملک در ترکیه

اقامت کاری ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت شخصی در ترکیه

افتتاح حساب بانکی در ترکیه

افتتاح حساب در زراعت بانک ترکیه

افتتاح حساب در ایش بانک ترکیه

اخذ اجازه کار برای ثبت شرکت در ترکیه

افتتاح حساب در ترکیه بدون اقامت

اخذشهروندی ترکیه از طریق خرید ملک

شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک

انواع اقامت کاری در ترکیه

اخذ اقامت از طریق خرید ملک در ترکیه

شهروندی ترکیه از طریق اقامت کاری

اخذ پاسپورت از طریق خرید ملک در ترکیه

اخذ پاسپورت ترکیه از طریق اقامت کاری

اخذ پاسپورت ترکیه از طریق سرمایه گذاری

مراحل اخذ اقامت کاری در ترکیه

مراحل ثبت شرکت در ترکیه

شهروندی ترکیه

مزایای خرید ملک در ترکیه

پاسپورت ترکیه

مزایای ثبت شرکت در ترکیه

۱۵ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

آشنایى با حقوق محیط کار در ترکیه

 

 

افرادى که در کشور ترکیه کار قانونى پیدا کرده اند و با دریافت اقامت کارى ترکیه مشغول به کار مى شوند باید با حقوق محیط کار آشنا شوند.

 

 

وزارت امور خارجه و اداره امور مهاجرت ترکیه اعلام کرده است که هیج کار فرمایى اجازه ندارد به دلیل جنیست،نژاد ،زبان،دیدگاه هاى سیاست و اعتقادات براى شما تبعیض قائل شود.

 

 

کارفرما موظف است حقوقى را که براى کارمند تعیین کرده و در قرار داد قید شده است را به موقع پرداخت کند در صورت پرداخت نکردن حقوق شما مى توانید از طریق دعوى در دادگاه اقدام به گرفتن حقوق خود نمایید.کارفرما مسئول است اقدامات احتیاطى براى اطمینان از سلامت و امنیت شغلى انجام دهد .

 

 

در صورت صرف نظر ازادامه کار توسط کارمند و یا کارفرما مى توانند قرار دارد را فسخ کنند.در صورت فسخ قرا دادتوسط کارفرما یا توسط کارمند حق دریافت حقوق پرداخت نشده را دارند درصورتى که کارفرما قرار داد را فسخ کند احتمال دارد شما نتوانید حقوق کامل خود را دریافت کنید شما مى توانید با تلفن 170که توسط وزارت کار و خدمات اجتماعى اداره مى شوند تماس بگیرید .

 

  • پارسا ماهانى زاده
  • ۰
  • ۰

٤روش افتتاح حساب بانکى در ترکیه

 

در سال ٢٠٢٠برای افتتاح حساب افراد خارجی مخصوصا ایرانیان در ترکیه سختگیری‌هایی انجام شده است. در این جا مى خواهیم به ٤روش افتتاح حساب در بانک های ترکیه بپردازیم .

 

 

 

١) افتتاح حساب بانکى با اقامت ترکیه

 

 

افرادى که اقامت ترکیه را دریافت کرده اند می توانند نسبت به افتتاح حساب بانکى در ترکیه در یکى بانک های ایش و زراعت اقدام نمایند .

 

مدارک لازم برای افتتاح حساب شما کیملیک ترکیه، برگه نفوس ( اداره ثبت احوال ترکیه) ، قبض آب و برق و یا گاز به نام خودتان و سیم کارت ترکیه می باشد.کارت به نام فرد متقاضى صادر مى شود اما همان لحظه کارت به فرد تحویل داده نمى شود.کارت های صادر شده بعد از حدود یک هفته بعد به آدرس پستی ثبت شده فرد متقاضى ارسال می‌گردد.

 

۲)افتتاح حساب بانکی در ترکیه بدون اقامت

 

 در این روش شما تنها با در دست داشتن پاسپورت خود می توانید نسبت به افتتاح حساب بانکى در بانک زراعت اقدام کنید.

بدین صورت که پس از دریافت کد مالیاتى از اداره مالیات با یک ادرس سکونت معتبر مى توانید افتتاح حساب انجام دهید پس از افتتاح حساب همان لحظه برای فرد کارت بانکی بین المللی صادر و تحویل داده مى شود . این حساب ها می تواند دلاری، یورو، پوند و لیری باشد.

هرکدام از این حساب ها مستقل بوده و شماره حساب جداگانه برای آن‌ها صادر می‌شود.

 

 

۳)باز کردن حساب بانکی از طریق ثبت شرکت در ترکیه

 

 

افراد می توانند  با ثبت شرکت در ترکیه نسبت به افتتاح حساب بانکى اقدام کنند این  حساب ها ویژگی های یک حساب تجاری و یا همان شرکتی را دارند.

 

 

٤) افتتاح حساب از طریق سپرده گذاری در بانک های ترکیه


بانک های ترکیه همواره برای مشتریانی که تمایل به سپرده گذاری در این بانک ها حتی به مدت کوتاه دارند استقبال کرده و شرایط افتتاح حساب را برای این مشتریان آسان کرده اند

حداقل مبلغ سرمایه گذاری در سال ٢٠٢٠سی هزار لیر ترکیه است این سپرده ها می توانند کوتاه مدت باشند و به آن نیز سود تعلق میگیرد.

  • پارسا ماهانى زاده
  • ۰
  • ۰

اخذ اقامت گرجستان از طریق ازدواج در گرجستان

 

 

روش هاى مختلفى براى اخذ اقامت گرجستان وجود داردکه یکى از این روش ها ازدواج در گرجستان است با اخذ اقامت گرجستان با توجه به اینکه کشور گرجستان جزو اتحادیه اروپا شده است مى توانید به کشورهاى اروپایى بدون نیاز به ویزا سفر کنید.

 


اخذ اقامت دائم ازطریق ازدواج در گرجستان

 

اگر اتباع خارجى با یک تبعه گرجى ازدواج کنند و سه سال از ازدواج آنها گذشته باشد در صورت  ارائه مدارک معتبر مبنى بر واقعى بودن ازدواج مى توانند اقامت موقت خود را به اقامت دائم و در نهایت به تابعیت گرجستان تبدیل کنند.نکته قابل توجه این است که براى دریافت اقامت گرجستان تسلط به تاریخ و زبان این کشور اجبارى است .

 

 

 

ثبت ازدواج در گرجستان

 

بر خلاف ایران که ثبت ازدواج به صورت دینى مى باشد و براى ثبت رسمى ابتدا باید میان زوجین صیغه جارى شود،کشور گرجستان چنین شرایطى را ندارد .

 

 

 

 

قوانین ثبت ازدواج در گرجستان

 

 

ثبت ازدواج در گرجستان تنها در ارگان ها و مراکز دولتى برگزار مى شود.در ثبت ازدواج در گرجستان حضور شاهد براى زوجین الزامى است بعد از ثبت ازدواج نصف داراى مرد به همسرش تعلق مى گیرد.

 

  • پارسا ماهانى زاده
  • ۰
  • ۰

ازدواج در ترکیه

 

ازدواج در ترکیه

 

 

با توجه به قانون مقررات ترکیه مربوط به تابعیت ترکیه که در سال 1964 به تصویب رسیده بود زنان خارجی که با شهروند ترکیه ای ازدواج می کردند می توانستند تابعیت ترکیه ای را اخذ کنند از این رو، در گذشته اگر ازدواجی بین یک مرد خارجی و زن تبعه ترک انجام مى گرفت مرد به دلیل مقررات نمى توانست اقدام به اخذ  تابعیت ترکیه نماید . اما خوشبختانه این قانون  با اجرا قوانین جدید تابعیت ترکیه تغییر یافته است. اخذ تابعیت ترکیه از طریق ازدواج در ترکیه بدون در نظر گرفتن جنسیت در قانون جدید مطرح شده است

 

 

مدت زمان اخذ اقامت ترکیه پس از ازدواج

 

اتباع خارجى با ازدواج با یک تبعه ترک مى توانند به راحتى اقدام به اخذ تابعیت ترکیه نمایند چرا که به جای انتظار تا سپری شدن 5 سال اقامت مداوم خارجی ها می توانند پس از گذشت تنها 3 سال از ازدواج و با ثبت ازدواج در ترکیه به صورت قانونى و رسمى اقدام به درخواست تابعیت ترکیه را نمایند .

 

 

 

مدارک لازم برای دریافت اقامت ترکیه از طریق ازدواج

 

 

پر کردن فرم درخواست برای اخذ تابعیت ترکیه از طریق ازدواج

 

سند ازدواج داده شده توسط دولت ترکیه و شناسنامه همسر

 

 

ارائه مدرکی که وضعیت شهروندی فرد خارجی را نشان می دهد اگر این شخص بدون تابعیت باشد باید یک ترجمه ترکی از اسناد رسمی تأیید شده توسط دبیرخانه در مورد این وضعیت ارائه دهد.

 

ارائه مدرکی که ثابت کند این زوج ازدواجشان رسمى است.

  • پارسا ماهانى زاده
  • ۰
  • ۰

کارآفرینى در ترکیه

کارآفرینى در ترکیه

 

 

کارآفرینی و اقامت از طریق کارآفرینی در ترکیه در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران خارجی و اتباع ایرانی قرار گرفته است. اکثر متقاضیان کارآفرینی در ترکیه به دنبال اخذ اقامت ترکیه و مهاجرت به این کشور از این روش هستند و اغلب تمایل دارند این روش را با شیوه هاى امن و مطمئن انجام دهند .

 

 

 

سرمایه گذارى و توسعه اشتغال زایى در ترکیه از اهمیت بالایى برخوردار است و دولت ترکیه از  سرمایه گذارانى که بتوانند اشتغال در این کشور ایجاد کنند حمایت مى کند . از جمله ویژگی هایی که باعث جلب توجه سرمایه گذاران و کارآفرینان جهت سرمایه گذاری در ترکیه می شود موقعیت جغرافیایی مناسب ، جمعیت مصرف کننده در حال رشد و سیستم بانکی بسیار پیشرفته  در این کشور است.

 

 

کارآفرینان خارجى با ثبت شرکت در ترکیه وبا ایجاد اشتغال زایى براى ٥٠تبعه ترک مى توانند از مزایاى اخذ اقامت ترکیه برخوردارشوند.

 

  • پارسا ماهانى زاده
  • ۰
  • ۰

منظور از هزینه دپوزیت در ترکیه چیست ؟

 

 

شرایط اجاره ملک در ترکیه با شرایط اجاره ملک در ایران کمی متفاوت است در ایران هزینه رهن که پول پیش به آن گفته می شود وجود دارد و صاحبان ملک پول زیادی را به عنوان پیش پرداخت از مستاجران دریافت می کنند و اجاره خانه آخر هر ماه به مالک پرداخت می شود اما در ترکیه پول رهن به اندازه ۱ الی ۲ ماه و در موارد محدود ۳ ماه اجاره به صاحب خانه پرداخت می شود که به آن دپوزیت گفته می شود .

 

 

 

دپوزیت به معنای پول پیش هست برای اجاره ملک در ترکیه به عنوان ضمانت توسط مستاجر پرداخت مى شود . این ضمانت، برای تعمیر خسارت بوجود آمده در ملک در مدت اقامت مستاجر است به دلیل استفاده نادرست مستاجر یا ضمانت پرداخت اجاره توسط مستاجر می باشد.

 

 

دپوزیت در انتهاى قرار دارد به شما برگردانده مى شود اما اگر قبل از رسیدن زمان قرار داد خانه را خالى کنید دپوزیت برگردانده نمى شود و در قرار داد و اجاره نامه مبلغ دپوزیت نوشته مى شود مبلغ دپوزیت به میزان مبلغ ٢الى ٣ماه  ارزش اجاره ملک تعیین مى شود .

 

 

اگر قصد خرید ملک و اخذ شهروندى ترکیه را دارید موسسه گلوبال کادور خدمات ویژه اى در این زمینه براى هموطنان خود ارائه مى دهد.

  • پارسا ماهانى زاده
  • ۰
  • ۰

نکات ضرورى اجاره خانه در ترکیه

 

نکات اجاره خانه در ترکیه براى بسیارى از اتباع خارجى که قصد اقامت در ترکیه را دارند بسیار مهم و ضرورى است براساس قانون  اجاره خانه در ترکیه اتباع  خارجى که اجازه اقامت در ترکیه و شهروندى ترکیه را دریافت کرده اند مى توانند به صورت آزادانه اقدام به اجاره ملک در ترکیه نمایند.لازم است بدانید اجاره نامه دریافتى بایستى  مطابق با قوانین اجاره ملک براى اتباع خارجى در ترکیه باشد .

 

 

قرار داد اجاره خانه در ترکیه یک سند کتبى و قانونى است که به صورت رسمى اجازه مى دهد صاحبخانه ملک خود را براى مدت مشخصى با پرداخت اجاره تعیین شده که در این قرار داد ثبت شده  به یک شخص دیگر واگذار نماید زمانى که بین صاحب ملک و مستاجر مشکلى پیش آید آن چیزى که براساس آن تصمیم گیرى انجام مى گیرد همان اجاره نامه رسمى است .

 

 

توصیه مى شود از امضاى اجاره هایى که به صورت دستى نوشته شده است خوددارى کنید اجاره نامه رسمى باید در دفاتر اسناد رسمى تنظیم شود و تمام اطلاعات ملک در آن اجاره نامه قید شود .اطلاعاتى چون :

 

شماره آپارتمان

محله

جاده اصلی و خیابان که ملک در آن جا واقع شده است

نوع ملک اجاره شده

نام و نام خانوادگی مالک

T.C. یا همان شماره ملی مالک

آدرس مالک

نام نام خانوادگی مستاجر

آدرس مستاجر

تاریخ شروع اجاره نامه

مدت قرارداد

هزینه اجاره ماهانه

اجاره ماهیانه ملک

اجاره سالیانه ملک

نوع اجاره

امکانات داده شده به همراه ملک(تلفن، برق و … )

  • پارسا ماهانى زاده
  • ۰
  • ۰

انواع مالیات در ترکیه

 

 

قوانین مالیاتی در کشور ترکیه خیلی پیچیده نیستند اما همانطور که قبلا در مطلبی که در مورد قوانین مالیاتی برای اتباع خارجی منتشر کردیم توضیح دادیم که در کشور ترکیه قوانین مالیاتی خیلی جدی تر اعمال می شوند.

 

 

مالیات بر در آمد

 

این مالیات شامل افرادى مى شود که در این کشور فعالیت مى کنند و در آمد دارند اتباع خارجى که در این کشور کسب و کار راه اندازى کردند نیز باید مالیات درآمد پرداخت کنند شرکت هایى کهبه طور قانونى توسط شهروندان ترک تاسیس شده اند باید تمامى مالیات را بپردازند اما شرکت هاى خارجى که در این کشور تاسیس شده یا نمایندگى شرکت خارجى  در این کشور هستند تنها بخشى از مالیات به آن ها تعلق مى گیرد.اتباع خارجى که قصد تاسیس و ثبت شرکت در ترکیه را دارند باید به این قوانین توجه کنند.

 

مالیات بر هزینه

 

 

مهمترین قسمت مالیات بر هزینه ،ارزش افزوده است نرخ این مالیات معمولا ١٨درصد محاسبه مى شود .شرکت هاى بیمه و بانکى به جاى پرداخت ارزش افزوده مالیات هاى دیگرى  مى پردازند که ٥درصد از وام ها و هزینه بیمه را شامل مى شود این شرکت ها در هنگام خریدهاى شرکتى مالیات  ارزش بر افزوده را نیز پرداخت مى کنند.

براى قرار داد و توافق نامه هاى مالیاتى بانام حق تمبر مى پردازند و مبلغ آن یک درصد هزینه کل اسناد و مدارک است.در این نوع توافق نامه ها طرفین قرار داد باید به صورت جداگانه حق تمبر پرداخت کنند.

 

  • پارسا ماهانى زاده
  • ۰
  • ۰

انواع اقامت در ترکیه

انواع اقامت در ترکیه

 

در کشور ترکیه انواع اقامت وجود دارد که اتباع خارجى مى توانند از طریق یکى از روش ها اقامت ترکیه را اخذ نمایند .

 

 

 

اقامت توریستى

 

 

در این نوع اقامت که به فرد داده مى شود فرداجازه دارد که  به مدت یکسال در ترکیه سکونت داشته باشد.ولى به طور رسمى نمى تواند در ترکیه مشغول به کار شود در این نوع اقامت فرد باید اقدام به اجاره ملک در ترکیه نماید و نسبت به اخذ اقامت و دریافت کیملیک کارت اقدام کند .این نوع اقامت بعد از پایان زمان آن قابل تمدید نمى باشد.

 

 

 

اقامت کارى

 

اگر قصد کار در کشور ترکیه را دارید باید اقامت کارى ترکیه را دریافت کنید هیچ یک از انواع اقامت هاى دیگر  به شما در ترکیه اجازه کار در این کشور را نمى دهد .

 

 

اقامت تحصیلى

 

عدم نیاز به ویزا و نزدیکى به ایران باعث شده  است که ایرانى هاى بسیارى براى تحصیل و اقامت ترکیه را مقصد خود قرار دهند .

 

 

 

ازدواج با شهروند ترک

 

 

با ازدواج در ترکیه و  با یک تبعه ترک  بلافاصله مى توانید اقامت یکساله دریافت کنید که هرساله قابل تمدید است و بعد از گذشت سه سال مى توانید براى شهروندى ترکیه اقدام کنید .

 

 

خرید ملک در ترکیه

 

اقامت از طریق خریدملک در ترکیه در حال حاضر بیشترین اقامت  مورد استقبال توسط اتباع خارجى در این کشور است براساس تغییرات انجام  شده توسط دولت ترکیه براى تسهیل خرید ملک براى اتباع خارجى در ترکیه افراد مى توانند روى سند ملک خود اقامت یکساله قابل تمدید دریافت کنند.

 

 

  • پارسا ماهانى زاده
  • ۰
  • ۰

تاپو تاکاس

تاپو تاکاس

 

با افتتاح حساب بانکى در ترکیه و استفاده از سیستم مطمئن نقل و انتقال وجوه در معاملات غیرمنقول به راحتى  مى توانید بدون مشکلات در هنگام خرید نقل و انتقال انجام دهید.

 

 

هدف از ایجاد سیستم تاپو تاکاس جلوگیرى از مشکلات احتمالى براى خریدار و فروشنده در هنگام انتقال وجوه است.

 

 

افراد مى توانند با این روش واگذارى ملک و مبلغ آن از طرفین به طور همزمان،برطرف نمودن عدم اطمینان طرفین ،برطرف نمودن ریسک حمل پول نقد و انتقال راحت و سریع وجوه با کمترین امکانات فراهم شده انجام دهند.

 

با این روش شما از ریسک پول تقلبى و دزدى در امان هستید و با ارسال مبلغ فروش از  طرف خریدار به تاکاس بانک و بلوکه شدن مبلغ مورد نظر از طرف تاکاس بانک را مى توانید استعلام کنید و زمانى که از بلوکه شدن پول اطمینان حاصل کردید مى توانید در اداره ثبت اسناد سندرا واگذارکنید.بعد از اتمام کارهاى ادارى و سند در مدت زمان کوتاه پول به حساب که در سند ذکر شده است واریز مى شود. در تمامى مراحل کار از طریق پیامک از روند کار اطلاع پیدا خواهید کرد.

 

 

در صورت فسخ معامله مبلغى را که به تاکاس بانک واریز کرده اید به حسابى که در هنگام ثبت نام ذکر شده است عودت داده خواهد شد.هر مرحله کار را از طریق آدرس الکترونیکى www.taputakas.com .tr و با کلیک بروى استعلام وضعیت مى توانید مراحل را به راحتى پیگیرى کنید.

  • پارسا ماهانى زاده