ازدواج در ترکیه

موسسه حقوقی و بین المللی گلوبال کادرو - ثبت شده در کشور ترکیه | تماس از طریق واتساپ 00905537124401

ازدواج در ترکیه

موسسه حقوقی و بین المللی گلوبال کادرو - ثبت شده در کشور ترکیه | تماس از طریق واتساپ 00905537124401

ثبت ازدواج در ترکیه - ثبت شرکت در ترکیه - شهروندی ترکیه - خرید ملک در ترکیه

کلمات کلیدی

اخذ شهروندی از طریق خرید ملک در ترکیه

اخذ شهروندی ترکیه

اخذ پاسپورت با خرید ملک در ترکیه

اخذ شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری

اخذ اقامت کاری ترکیه

اخذ شهروندی ازطریق ثبت شرکت در ترکیه

اخذ شهروندی ترکیه از طریق اقامت کاری

خرید ملک در ترکیه

اقامت کاری ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت شخصی در ترکیه

افتتاح حساب بانکی در ترکیه

افتتاح حساب در زراعت بانک ترکیه

افتتاح حساب در ایش بانک ترکیه

اخذ اجازه کار برای ثبت شرکت در ترکیه

افتتاح حساب در ترکیه بدون اقامت

اخذشهروندی ترکیه از طریق خرید ملک

شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک

انواع اقامت کاری در ترکیه

اخذ اقامت از طریق خرید ملک در ترکیه

شهروندی ترکیه از طریق اقامت کاری

اخذ پاسپورت از طریق خرید ملک در ترکیه

اخذ پاسپورت ترکیه از طریق اقامت کاری

اخذ پاسپورت ترکیه از طریق سرمایه گذاری

مراحل اخذ اقامت کاری در ترکیه

مراحل ثبت شرکت در ترکیه

شهروندی ترکیه

مزایای خرید ملک در ترکیه

پاسپورت ترکیه

مزایای ثبت شرکت در ترکیه

۲۵ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

سرمایه گذارى در ترکیه چگونه است ؟

 

دولت ترکیه از سال٢٠١٧به منظور تسهیل ورود سرمایه به این کشور راه هاى سرمایه گذارى زیادى از جمله خرید ملک ،سپرده بانکى و بورس و … را به وجود آورده است .از آن زمان روز به روز تعداد افرادى که مى خواهند در این کشور سرمایه گذارى کنند افزایش پیدا کرده است .باتوجه به ارتباط ترکیه با بازارهاى اروپایى و جهانى سرمایه گذارى در این کشور بسیار پر بازده است.

 

 

طبق گزارش اقتصادى سرمایه گذارى در ترکیه در سال٢٠١٧سودآورترین سرمایه گذارى خرید زمین است .به طورى که از سال٢٠١١تاسال٢٠١٧ سود سرمایه گذارى در این بخش ٣٠٠٠درصد برآورد شده است .بعداز خرید زمین ،بورس،طلا ،سپرده بانکى و خرید ملک در ترکیه در رده هاى بعدى سودآورترین راه هاى سرمایه گذارى در ترکیه به حساب مى آید.یکى از ایده آل ترین روش هاى براى دریافت شهروندى ترکیه سرمایه گذارى است.

  • پارسا ماهانى زاده
  • ۰
  • ۰

آیا مى دانستید ترکیه بورسیه هاى تحصیلى متفاوتى دارد ؟

 

ترکیه در تمام مقاطع تحصیلى هم براى متقاضیان خارجى و هم براى دانشجویان مقیم بورسیه هاى متفاوتى را در نظر گرفته است.حتى در برخى از این بورسیه علاوه بر هزینه تحصیل هزینه زندگى را نیز پرداخت مى کنند .

 

 

 

* بورسیه تحصیلى فول فاند:زمان ثبت نام براى این بورسیه از اواخر دى تا اوایل اسفند است همان طور که از نام این بورسیه مشخص است  تمامى هزینه هاى متقاضى از خوابگاه ،خورد و خوراک ،بلیط رفت و برگشت به ترکیه ،بیمه درمانى و …توسط این بورسیه تامین مى شود.

 

 

* بورسیه تحصیلى درصدى:براى دریافت این بورسیه شما ابتدا باید در دانشگاه ثبت نام کنید سپس با ارائه رزومه  مانند انتشار مقاله،معدل بالا،داشتن تقدیر نامه مختلف و ..از دانشگاه مورد نظر درخواست بورسیه کنید.دانشگاه رزومه شما را بررسى مى کند و به شما درصدى از هزینه هاى تحصیلى را بورسیه خواهد داد .

 

 

از شرایط تحصیل در ترکیه می توان به اخذ اجازه کار و دریافت اقامت کارى ترکیه کار نیمه وقت دانشجویی و اشتغال حین تحصیل اشاره کرد متقاضیان با کار و اشتغال دانشجویی نه تنها می توانند بخش زیادی از هزینه های زندگی و تحصیل خود در ترکیه را تامین کنندبلکه  می توانند برای کار و اشتغال پس از فارغ التحصیلی نیز تجربه کاری کسب کنند

  • پارسا ماهانى زاده
  • ۰
  • ۰

تحصیل رایگان در مدارس ترکیه

 

یکى از ویژگى هاى مهم اقامت در ترکیه این است که شما با دریافت اقامت از طریق خرید ملک در ترکیه ،ثبت شرکت در ترکیه یا اقامت کارى مى توانید در مدارس ترکیه به صورت رایگان  فرزندانتان را ثبت نام کنید.

 

 

البته زبانى که در ترکیه تدریس مى شود زبان ترکى استانبولى است به همین دلیل بهتر است فرزندانتان کمى به زبان ترکى تسلط داشته باشند تا دچار مشکل نشود.

 

 

 

سیستم آموزشى ترکیه به صورت سه دوره ٤ساله است چهار سال اول مربوط به دوره ى ابتدایى ،چهار سال دوم مربوط به تحصیل در دوره متوسطه و چهار سال آخر مربوط به تحصیل در دوره دبیرستان است.

 

 

اگر قصد دارید فرزندانتان در یکى از دانشگاه هاى بین المللى در کشورهاى اروپایى و امریکایى تحصیل کنند بهتر است فرزندانتان را در مدارس بین المللى ثبت نام کنید زبان انگلیسى زبان اصلى این مدارس بین المللى است .

 

 

همچنین اگر تازگى به ترکیه مهاجرت کرده اید و فرزند شما با زبان و فرهنگ این کشور آشنایى ندارد شاید تحصیل در مدارس ترکیه انتخاب مناسبى براى شما باشد شیوه ى تدریس در این مدارس همانند ایران است.

 

  • پارسا ماهانى زاده
  • ۰
  • ۰

مزایاى خرید ملک در ترکیه را مى شناسید؟

 

 

در حال حاضر یکی از متداول ترین انواع اقامت ترکیه از طریق خرید ملک در ترکیه است که به راحتی موجب صدور کارت اقامت قابل تمدید شامل خریدار همسر و فرزندان زیر 18 سال متقاضی می شود.

 

 

دریافت اقامت از طریق خرید ملک بهترین انتخاب برای متقاضیان ایرانی است که می خواهند با کمترین هزینه پاسپورت ترکیه را دریافت کنند مهم ترین مزیت خرید ملک در ترکیه دریافت اقامت و اخذ پاسپورت ترکیه است.مزایایى دیگرى که خرید ملک در ترکیه براى افراد دارد این است که سرمایه گذارى بدون ریسک و سودآور مى کنند.در ترکیه  ارزش ملک در حال رشد است و لیر نسبت به ریال ایران بالارفته است تمام این موارد نشان مى دهد که خرید ملک در ترکیه بسیار سودآور است .یکى دیگر از مزایایى که در هنگام خرید ملک در ترکیه مى توانید از آن بهره ببرید خوش آب و هوابودن کشورترکیه نسبت به ایران است که استانبول گزینه بسیار مناسبى براى انتخاب است.

 

براى گرفتن پاسپورت ترکیه هنگامى که پروسه خریدملکى با ارزش حداقل ٢٥٠هزار دلار سپرى شد براى بهره مندى از حقوق شهروندى و دریافت پاسپورت به اداره املاک ترکیه بایدمراجعه کنید با بررسى و تایید اسناد حق شهروندى و پاسپورت ترکیه صادر مى شود.

  • پارسا ماهانى زاده
  • ۰
  • ۰

حداقل قیمت خرید ملک در ترکیه

 

راه‌های مختلفی برای دریافت اقامت ترکیه وجود دارد که یکى از ساده ترین و راحت‌ترین آنها خرید ملک در ترکیه است. براساس اطلاعات به دست آمده قیمت متوسط هر متر مربع خانه در ترکیه ٤/١٥٠,٥لیر،در استانبول٦٤٤٧,٢لیر،در ازمیر٥/٠٢٦/٢لیر ودر آنکارا٣/٠٨٤/٥لیر است.پس همان طور که متوجه شدید با توجه به متراژ و شهر قیمت خانه تغییر خواهد کرد.

 

 

اما به طور کلى افراد با حداقل  قیمت ٤٠٠هزار لیر مى ‌توانند در ترکیه خانه خریداری کرده و اقامت این کشور را دریافت کنند براى دریافت اقامت موقت ترکیه هیچ محدودیتى در قیمت خرید ملک و اخذ اقامت از طریق خرید ملک در ترکیه وجود ندارد. اقامت ترکیه از طریق خرید ملک درابتدا دو ساله سپس ۳ ساله تمدید می شود پس از اتمام ۵ سال افراد مى توانند درخواست برای اقامت دائم و یا پاسپورت ترکیه را بدهند . احتمال رد شدن اقامت  خرید ملک در ترکیه به هیچ عنوان وجود ندارد.

  • پارسا ماهانى زاده
  • ۰
  • ۰

حداقل سرمایه براى مهاجرت به ترکیه

 

برای مهاجرت به ترکیه روش های مختلفی هست. سرمایه گذاری در ترکیه، کار در ترکیه، تحصیل در ترکیه، اخذ ویزای توریستی ترکیه و ..که هر کدام از این روش ها مزایا و معایبى را به همراه دارند .

 

 

حداقل میزان سرمایه براى مهاجرت به ترکیه براساس اینکه شما چه روشى را براى مهاجرت انتخاب مى کنید متغییر خواهد بوداگر روش خرید ملک  را انتخاب کنید باید در ابتدااقدام به خرید ملک در ترکیه نمایید که یکى از ساده ترین روش های اخذ اقامت دائم این کشور مى باشد اما در صورتی که این امکان برای شما وجود نداردمى توانید تحصیل در ترکیه یا اقامت توریستى از طریق اجاره ملک را انتخاب کنید در این روش شما به سرمایه کمترى براى مهاجرت نیاز دارید اما در حالت کلى فرقى نمى کند که کدام روش را براى مهاجرت خود انتخاب مى کنید در هر صورت باید هزینه حداقل شش ماه زندگى در ترکیه را همراه خود داشته باشید .براساس اطلاعات بدست امده به طور متوسط هزینه زندگى براى یک خانواده ى دونفره 4الى 5هزار لیر مى باشد اکنون شما با یک محاسبه متوجه خواهید شد که براى مهاجرت به ترکیه به چه میزان سرمایه نیاز دارید.

 

  • پارسا ماهانى زاده
  • ۰
  • ۰

خرید ملک با هدف اقامت و شهروندى ترکیه

 

افرادى که با هدف اخذ اقامت ترکیه ملکى را خریدارى مى کنند و مى خواهند با اضافه کردن ملک هاى دیگر اقدام به اخذ شهروندى ترکیه نمایند .باید توجه داشته باشند افراد مى توانند در هنگام خرید ملک در ترکیه یک درصد از سهم ملک خریدارى شده  را به نام همسر خود در سند ثبت نمایند با انجام این کار نام همسر نیز در سند ملکى ذکر مى شود و مى توانند با خرید ملک اقدام به اقامت ترکیه براى خود و اعضاى خانواده خود نمایند و با اضافه کردن ملک هاى دیگر زمانى که ارزش ملک ها به حدنصاب دویست و پنجاه هزار دلار رسید مى توانند اقدام به اخذ شهروندى ترکیه نمایند باید توجه داشته باشند میزان سهمى که متعلق به خودشان است از حساب خود به حساب فروشنده انتقال وجه انجام دهند و مقدار سهم همسر را ازحساب همسرشان به حساب فروشنده انتقال وجه انجام دهند باید در هنگام اخذ شهروندى ترکیه به میزان انتقال وجه با میزان ارزش کارشناسى ملک و سایر موارد دقت نمایند.

 

  • پارسا ماهانى زاده
  • ۰
  • ۰

خرید ملک دست دوم در ترکیه

 

 

قبل از خرید ملک در استانبول یا دیگر شهرهاى ترکیه باید ابتدا تحقیقات کاملى انجام دهید و استعلامات لازم را از اداره مالیات و …انجام دهید .براى انجام توافقنامه و عقد قرار داد باید با یک شرکت رسمى همکارى کنید این شرکت مى تواند وکیل رسمى مهاجرتى شما باشد در مرحله بعدى کارشناس رسمى دولت ترکیه طبق قوانین رسمى کشور باید ملک را ارزش گذارى و گزراش را ثبت کند  شما مى توانید در مورد مبلغ با فروشنده توافق کنید براى امضاى عقد قرار داد خرید ملک دست دوم باید مبلغى حدود ده درصد از ارزش ملک را به عنوان ودیعه به حساب فروشنده واریز کنید .

 

 

رویه هاى قانونى خرید ملک

 

 

در این مرحله شما نیاز به دریافت شماره مالیاتى ترکیه دارید که براى دریافت این شماره ارائه پاسپورت معتبر الزامیست.براى انتقال وجه به حساب فروشنده باید اقدام به افتتاح حساب بانکى در ترکیه نمایید پس از انجام کلیه مراحل ذکر شده باید سند حقوقى ملک را امضا کنید و بعد از انتقال سند مى توانید براى دریافت اقامت موقت به اداره مهاجرت ترکیه مراجعه نمایید.

  • پارسا ماهانى زاده
  • ۰
  • ۰

تبدیل گواهینامه ایرانى به ترکیه

 

براى تبدیل گواهینامه ایرانى به ترکیه  باید اقامت کشور ترکیه را دریافت کنید و کارت اقامت شما داراى اعتبار باشد و نیز گواهینامه شما اعتبارش به اتمام نرسیده باشد .ابتدا باید گواهینامه ایرانى خودتان را به ترکى ترجمه کنید این ترجمه باید در سایت سفارت ایران با دریافت کد پیگیرى در استانبول انجام گیرد بعد از اخذ کد پیگیرى همراه با کپى و اصل مدارک مربوطه به سفارت مراجعه کرده و پس از پرداخت هزینه براى ترجمه گواهینامه ،سفارت ایران در ترکیه مدارک مربوطه را از طریق پستPtt به آدرس شما ارسال مى کند.

 

 

اقدام بعدى این است که ترجمه مدارک تحصیلى  که توسط دارالترجمه  رسمى در ترکیه ترجمه و تایید نوتر مى شود را دریافت کنید .با مراجعه به درمانگاه نزدیک محل سکونتتان  گواهى پزشکى به روز دریافت کنید .

 

در مرحله آخر فیش واریزى به حساب اداره مالیاتى جهت تبدیل گواهینامه ایرانى به ترکیه را به همراه کپى رنگى از کارت اقامت و گواهینامه ایرانى و مدارک ذکر شده را با آدرس ثبتى در ترکیه بعد از دریافت راندوو به اداره نفوس محل سکونت خود مراجعه کنید و بعد از تحویل مدارک گواهینامه شمابعد از ده روز به ارسال پستى شما ارسال مى شود.

 

طبق قوانین کشور ترکیه براى انجام امورات ادارى ،ثبت شرکت در ترکیه ،دریافت اقامت توریستى و …داشتن آدرس ثبتى در ترکیه الزامى است.

  • پارسا ماهانى زاده
  • ۰
  • ۰

اعتبار علمی دانشگاه هاى ترکیه

 

دانشگاه هاى ترکیه در سال هاى گذشته اعتبار علمى بالایى در جوامع بین المللى کسب کرده اند به طورى که مدرک علمى این دانشگاه ها در کلیه کشورهاى دنیا شناخته شده است وزرات علوم ایران هفده دانشگاه این کشور را به عنوان دانشگاه ردیف اول معرفى و تایید کرده است .

 

 

مدارک علمى این کشور در بسیارى از کشورهاى دنیا مورد ارزشیابى بالایى قرار مى گیرد البته در تمام رشته براى دانشجویان عالى رتبه امکان اخذ بورسیه وجود دارد در برخى از رشته ها که در سایت وزارت علوم ترکیه معرفى شده است این امکان وجود دارد که از ترم دوم به بعد به دانشگاه هاى اروپایى و آمریکایى انتقال پیدا کنید .

 

 

از مزایاى تحصیل در ترکیه مى توان تحصیل در سیستم ار اسموس را نام بردهمچنین امکان تحصیل به زبان انگلیسى و اشتغال به کار در حین تحصیل و دریافت اقامت کارى ترکیه وجود دارد در نظر داشته باشید هیج دانشگاه ایرانى در ترکیه فعالیت نمى کند .آموزش آنلاین و دانشگاه هاى مجازى نیز زیر نظر وزارت علوم ترکیه مى باشند.

  • پارسا ماهانى زاده