ازدواج در ترکیه

موسسه حقوقی و بین المللی گلوبال کادرو - ثبت شده در کشور ترکیه | تماس از طریق واتساپ 00905537124401

ازدواج در ترکیه

موسسه حقوقی و بین المللی گلوبال کادرو - ثبت شده در کشور ترکیه | تماس از طریق واتساپ 00905537124401

ثبت ازدواج در ترکیه - ثبت شرکت در ترکیه - شهروندی ترکیه - خرید ملک در ترکیه

کلمات کلیدی

اخذ شهروندی از طریق خرید ملک در ترکیه

اخذ شهروندی ترکیه

اخذ پاسپورت با خرید ملک در ترکیه

اخذ شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری

اخذ اقامت کاری ترکیه

اخذ شهروندی ازطریق ثبت شرکت در ترکیه

اخذ شهروندی ترکیه از طریق اقامت کاری

خرید ملک در ترکیه

اقامت کاری ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت شخصی در ترکیه

افتتاح حساب بانکی در ترکیه

افتتاح حساب در زراعت بانک ترکیه

افتتاح حساب در ایش بانک ترکیه

اخذ اجازه کار برای ثبت شرکت در ترکیه

افتتاح حساب در ترکیه بدون اقامت

اخذشهروندی ترکیه از طریق خرید ملک

شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک

انواع اقامت کاری در ترکیه

اخذ اقامت از طریق خرید ملک در ترکیه

شهروندی ترکیه از طریق اقامت کاری

اخذ پاسپورت از طریق خرید ملک در ترکیه

اخذ پاسپورت ترکیه از طریق اقامت کاری

اخذ پاسپورت ترکیه از طریق سرمایه گذاری

مراحل اخذ اقامت کاری در ترکیه

مراحل ثبت شرکت در ترکیه

شهروندی ترکیه

مزایای خرید ملک در ترکیه

پاسپورت ترکیه

مزایای ثبت شرکت در ترکیه

۱۷ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بیمه شدن همزمان در ترکیه وایران

 

کسانیکه به کشور ترکیه مهاجرت کرده اند و در آنجا سکونت دارند مى توانند در عین حال از بیمه تامین اجتماعى خود در ایران نیز استفاده کنند و از خدمات بازنشستگى آن شامل آنها مى شود .

 

 

 

افرادى که مشمول این طرح مى شوند

 

کسانیکه در ایران قبل از مهاجرت به ترکیه سابقه بیمه داشته اند مى توانند خودشان به صورت شخصى بیمه شان را در کشور ترکیه ادامه دهند و کسانیکه ١٨سال دارند مى توانند از بیمه تامین اجتماعى خویشفرما استفاده کنند و در ایران براى سابقه بیمه رد کنند.کسانیکه سابقه بیمه تامین اجتماعى در ایران داشتند و به سن بازنشستگى رسیده اند مى توانند خودرا بازنشسته کنند.این افراد مى توانند سابقه بیمه خود را با قوانین ترکیه تطبیق دهند و از بیمه تامین اجتماعى SGK ترکیه استفاده کنند .

 

 

نکته قابل توجه این است که افراد نسبت به مقدار زمانى که خودرا بیمه کرده اند از خدمات بازنشستگى  آن استفاده کنند.اگر قصد دریافت اقامت کارى ترکیه را دارید مى توانید از این طریق اقدام به دریافت اقامت کارى ترکیه کنید.

  • پارسا ماهانى زاده
  • ۰
  • ۰

حساب شرکتى براى فعالیتهاى اینترنتى در ترکیه

 

 

کسب و کار در ترکیه و فعالیت هاى اینترنتى که داراى درگاه پرداخت فروشگاهى از طریق اینترنت باشد موضوعات متعددى دارند نکته قابل توجه  این است که بعضا عنوان مى شود که شما مى توانید به عنوان یک فرد عادى همانند کشورهاى دیگر مثل ایران حساب بانکى خود را در ترکیه نیز به درگاه پرداخت فروشگاهى وصل کنید ودر سایت هاى مختلف به فعالیتهاى اینترنتى بپردازید و پول هایى را دریافت کنید باید توجه داشته باشید در ترکیه موضوعى به اسم ( دارمکلفیت وتام مکلفیت )مانع این کار مى شود شما هر فعالیتى را که در ترکیه انجام مى دهید اگر فعالیت تجارى باشد باید به نام یک شرکت باشدوثبت شرکت در ترکیه انجام دهید در غیر این صورت اگر در بررسى هاى مالیاتى با مشکل مواجه شوید کل بیزنس و کسب و کار شما به تعطیلى و به جریمه منتهى خواهد شد.

 

 

براى راه اندازى کسب و کار اینترنتى در ترکیه بهتر است براى خود یک شرکت شخصى ثبت کنید و با حساب شرکت شخصى در آمدهاى خود را دریافت کنید و مالیات بر در آمد آن را به طور منظم به دولت پرداخت کنید تا با مشکل  مواجه نشوید.

  • پارسا ماهانى زاده
  • ۰
  • ۰

شرایط معافیت از پرداخت هزینه تاپو در ترکیه

 

اگر قصد سرمایه گذاری و یا خرید ملک در ترکیه را دارید باید با قوانین و اصطلاحات این کشور آشنا شوید یکى از مهمترین اصطلاحات در معاملات ملکى کشور ترکیه دریافت تاپو یا همان سند ملکى است .

 

 

تاپو سند بسیار مهمى است که مالکیت شما را بر روى ملک نشان مى دهد و اطلاعاتى در مورد ملک و صاحب ملک ارائه مى دهد این سند از اداره کل املاک کشور ترکیه صادر  و ثبت مى شود.

 

 

در کشور ترکیه دو نوع سند ملکى وجود دارد که یکى مالکیت بر زمین است و امکان اسکان ندارد و دیگرى سند ملکى جهت مالکیت صادر مى شود که میزان سهم و مشخصات مالک در آن قید مى شود .

 

 

هزینه انتقال تاپو یا سند ملک در ترکیه ٤درصد است و باید ٤درصد قیمت ملک را خریدار به دولت پرداخت کند بعضى از پروژه ها هستند که دولت در اختیار سازنده قرار مى دهند و سازنده هزینه اى بابت انتقال سند یا همان تاپو پرداخت نمى کند.

 

  • پارسا ماهانى زاده
  • ۰
  • ۰

مالیات بر ارزش افزودهKDVدر  ترکیه

 

 

مالیات بر ارزش افزوده KVDمالیاتى است که مطابق با مالیات ارزش افزوده با نرخى هاى مختلف هزینه اعمال مى شود .شرکت هایى وجود دارند که این مالیات را مطابق با سودفروش بدست مى آورند این مالیات از مصرف کننده هاى نهایى دریافت مى شود.

 

مالیات بر ارزش افزوده در صنف هاى مختلف مانند خدمات ،صنعت غذایى و املاک با درصدهاى مختلف هزینه اعمال مى شود .هنگامى که شما از یک شرکت خرید انجام مى دهید در فاکتورمالیات بر ارزش افزوده آن مشخص شده است که باید پرداخت کنید .

 

 

در خصوص املاک و خرید ملک در ترکیه اگر ملک نوساز خریدارى کنید باید 18%مالیات بر ارزش افزوده آن را پرداخت کنید اما ملک هاى دست دوم مالیات بر ارزش افزوده ندارند اگر هنگام خرید ملک مى خواهید از مالیات بر ارزش افزوده معاف شوید ملک دست دوم خریدارى کنید.

  • پارسا ماهانى زاده
  • ۰
  • ۰

مهاجرت تحصیلى به ترکیه

 

 

برای مهاجرت و دریافت اقامت کارى ترکیه راه های زیادی وجود دارد که از جمله آنها می توان به مهاجرت تحصیلى اشاره کرد.

 

مهاجرت تحصیلی یکی از آسان ترین روش های مهاجرتی می باشد که بسیاری از کشورها به راحتى برای دانشجویان ویزای تحصیلی صادر می کنندبه ویژه براى افرادى که دارای رزومه خوبی باشند افراد بسیاری در سراسر جهان به دلیل تحصیل در دانشگاه های معتبر و سیستم آموزشى مناسب  مهاجرت مى کنند .

 

رفتن به ترکیه و تحصیل در آن یکى از روش هاى مهاجرت به ترکیه است براى مهاجرت به این روش در یکى از دانشگاه هاى ترکیه ثبت نام کنید .براى ثبت نام در برخى از دانشگاه هاى ترکیه باید در آزمون ورودى شرکت کنید اما برخى از دانشگاه ها بدون آزمون ثبت نام انجام مى دهند. بعداز پذیرش توسط دانشگاه براى شما یک دعوتنامه ارسال مى شود .شما با این دعوتنامه مى توانید ویزاى تحصیلى دریافت کنید براى دریافت ویزاى تحصیلى باید مدارکت تحصیلى و نمرات و پاسپورت ارائه دهید شما با تحصیل در این کشور مى توانید آینده شغلى خود را تضمین کنید.

  • پارسا ماهانى زاده
  • ۰
  • ۰

مالیات بر خودرو شما در ترکیه

 

 

اگر قصد مهاجرت و زندگی یا سرمایه گذاری و خرید ملک در ترکیه یا راه اندازی کسب و کار در این کشور را دارید باید توجه داشته باشید که دولت ترکیه بابت زندگی یا کسب درآمد در آنجا چه مقدار مالیات از شما دریافت مى کند قوانین مالیات در کشور ترکیه دقیق ودشوار‌ است درترکیه مالیات نقش بسیار مهمى در تامین بودجه این کشور دارد پایه های اقتصادی دولت ترکیه به دلیل نداشتن ذخایر نفتی و گازی براساس مالیات است .

 

 

 

در ترکیه مالیات بر نگهدارى خودرو که اصطلاحا به آن مالیات گفته مى شود در واقع همان عوارض سالیانه است که در ترکیه به آن (motorlu taşıtlar vergisi) گفته مى شود این مالیات توسط دولت سالانه دوبار دریافت مى شود این مالیات را مى توانید از طریق اینترنت بانک با وارد کردن شماره پلاک خودرو پرداخت کنید اگر مالیات خودرو در زمان مشخص شده پرداخت نشود باید در زمان هاى دیگر همراه با جرایم آن پرداخت شود.در کشور ترکیه مالیات براى همه شهروندان و اتباع خارجى یکسان مى باشد.

  • پارسا ماهانى زاده
  • ۰
  • ۰

مالیات بر در آمد اینترنتى فریلنسرها در ترکیه

 

 

افرادى که در ترکیه در حال کسب درآمد از راه درست و قانونی هستند طبیعتا برای درآمد کسب کرده خود به میزانی که قانون مشخص مى کند موظف به پرداخت مالیات هستند . افرادى که در این کشور به صورت فریلنسى کار مى کنند و درآمدى را کسب مى کنند براى اینکه بتوانند به صورت قانونى فعالیت داشته باشند باید درآمد خود را به دولت ترکیه اعلام نمایند .براى این کار افراد نیاز به ثبت شرکت در ترکیه دارند و باید یک شرکت شخصى به نام خودشان با فعالیت اینترنتى ثبت کنند و در آمد هاى حاصل از فعالیت هایى را که از خارج از ترکیه یا اینترنتى انجام مى دهد را در حساب شخصى شرکت دریافت کنند و مالیات بر درآمد آن را به دولت ترکیه پرداخت نماید .از سوی دیگر گردش مالی در کسب‌وکارهای قانونی به صورت کاملا شفاف بوده و مبدا و مقصد پول مشخص مى شود در قانون کشور ترکیه گردش مالى حساب هاى شخصى بررسى مى شود و اگر مالیات آن پرداخت نشود منجر به مسدودى حساب همراه با جرایم مى شود.

  • پارسا ماهانى زاده
  • ۰
  • ۰

نکات مهم اقامت ترکیه با خرید ملک اقساطى

 

 

افرادى که قصد اخذ اقامت از طریق سند ملکى در ترکیه دارند باید توجه داشته باشند که ملکى را که خریدارى مى کنند داراى سند و قابل سکونت  باشد اگر ملک خریدارى شده داراى سند باشد و سند آن در رهن بانک (ایپوتیک دار )باشد مى توانند از آن سند براى اخذ اقامت استفاده کنند .

 

 

تنها نکته اى که براى اخذ اقامت باید توجه کنید این است که سند ملکى شما مسکونى باشد یعنى در سنددوعبارت (konut)و (daire)ذکر شده باشد .

 

قابل سکونت بودن ملک یکى از علامت هاى مسکونى بودن ملک است.بنابراین اگر ملک قابل سکونت باشد یا در سند آن مسکونى بودن ذکر شده باشد اگر در رهن بانک هم باشد باز مى توانید از آن سند ملکى براى اخذاقامت ترکیه استفاده کنید توجه کنید براى اخذپاسپورت ترکیه و اقامت دائم ملک بالاى ٢٥٠هزار دلار ملاک است.

  • پارسا ماهانى زاده
  • ۰
  • ۰

سند ملکى براى افراد زیر ١٨سال

 

در هنگام خرید ملک در ترکیه براى افراد زیر  ١٨سال حضور والدین در اداره ثبت اسناد (تاپو )اجبارى است .

 

افراد زیر ١٨سال درهنگام خرید ملک در ترکیه باید به این نکات توجه داشته باشند که ملک خریدارى شده داراى وام بانکى یا در رهن بانک نباشد چون این خلاف قانون مى باشد .

 

طبق قانون ترکیه افراد زیر ١٨سال بعد از به نام زدن سند نمى توانند براى ملک خود تقاضاى وام بانکى نمایند زیرا افراد زیر ١٨سال نمى توانند به دولت بدهکار باشند .

 

در کشور ترکیه افراد زیر ١٨سال مى توانند بدون هیج مانعى اقدام به خرید ملک در ترکیه نمایند .

  • پارسا ماهانى زاده
  • ۰
  • ۰

انواع مالیات شرکت در ترکیه

 

 

افرادى که اقدام به ثبت شرکت در ترکیه کرده اند باید توجه داشته باشند در این کشور مالیات بر در آمد تعلق مى گیرد بنابراین اگر شما در ترکیه شرکت ى را ثبت کنید و شروع به فعالیت نمایید براى درآمد حاصل از شرکت مالیات بر در آمد تعلق مى گیرد که باید با توجه به فاکتورهاى رسمى که صادر مى کنید مالیات بر درآمد آن را به دولت پرداخت کنید که حدودا ٢٠٪؜از درآمد ماهانه به عنوان مالیات در نظر گرفته مى شود..

 

مالیات دیگرى که باید براى شرکت پرداخت کنید مالیات بر اجاره است که اگر ملک اجاره اى باشد و متعلق به شما نباشد براساس اجاره رسمى که به مالک ملک پرداخت مى کنید باید مالیات یا اسپوتاژ آن را که حدود ٢٣٪؜از مبلغ اجاره ماهانه در نظر گرفته مى شود به دولت پرداخت کنید.

 

 

اگر شرکت شما فعالیتى نداشته باشد و به صورت هوم آفیس در منزل ثبت شده باشد دولت مالیاتى از شما دریافت نمى کند.

 

  • پارسا ماهانى زاده