ازدواج در ترکیه

موسسه حقوقی و بین المللی گلوبال کادرو - ثبت شده در کشور ترکیه | تماس از طریق واتساپ 00905537124401

ازدواج در ترکیه

موسسه حقوقی و بین المللی گلوبال کادرو - ثبت شده در کشور ترکیه | تماس از طریق واتساپ 00905537124401

ثبت ازدواج در ترکیه - ثبت شرکت در ترکیه - شهروندی ترکیه - خرید ملک در ترکیه

کلمات کلیدی

اخذ شهروندی از طریق خرید ملک در ترکیه

اخذ شهروندی ترکیه

اخذ پاسپورت با خرید ملک در ترکیه

اخذ شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری

اخذ اقامت کاری ترکیه

اخذ شهروندی ازطریق ثبت شرکت در ترکیه

اخذ شهروندی ترکیه از طریق اقامت کاری

خرید ملک در ترکیه

اقامت کاری ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت شخصی در ترکیه

افتتاح حساب بانکی در ترکیه

افتتاح حساب در زراعت بانک ترکیه

افتتاح حساب در ایش بانک ترکیه

اخذ اجازه کار برای ثبت شرکت در ترکیه

افتتاح حساب در ترکیه بدون اقامت

اخذشهروندی ترکیه از طریق خرید ملک

شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک

انواع اقامت کاری در ترکیه

اخذ اقامت از طریق خرید ملک در ترکیه

شهروندی ترکیه از طریق اقامت کاری

اخذ پاسپورت از طریق خرید ملک در ترکیه

اخذ پاسپورت ترکیه از طریق اقامت کاری

اخذ پاسپورت ترکیه از طریق سرمایه گذاری

مراحل اخذ اقامت کاری در ترکیه

مراحل ثبت شرکت در ترکیه

شهروندی ترکیه

مزایای خرید ملک در ترکیه

پاسپورت ترکیه

مزایای ثبت شرکت در ترکیه

۱۴ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

مدارک اخذ اقامت از طریق خرید ملک در ترکیه

 

افراد با خرید ملک در  ترکیه مى توانند براى خود و اعضاى خانواده خود این نوع اقامت را درخواست کنند مدارک لازم براى دریافت اقامت ترکیه بدین شرح است :

 

 

چهار قطعه عکس پنج در ششزمسنه سفید بیومتریک

 

 

اصل و کپى پاسپورت

 

 

کپى آخرین مهر ورود به کشور ترکیه 

 

 

پرداخت حق خاک یکساله

 

نوماراورگسى

 

 

یکى از قبوض آب و برق گاز

 

فرم راندوو

 

 

جهت اخذ اقامت بلند مدت ترکیه باید  شرایط زیر را داشته باشند:

 

 

نداشتن سوپیشینه در ٣سال اخیر

 

در صورت خرید  ملک زیر ٢٥٠هزار دلار اقامت متوالى تا ٥سال در ترکیه

 

 

داشتن توانایى مالى سرپرست خانواده براى تامین هزینه ها

 

 

داشتن بیمه درمانى

 

 

نبودن تهدید براى امنیت کشور ترکیه

 

 

 

براى اینکه بتوانید اقامت دائم ترکیه را دریافت کنید به مدارک زیر نیاز دارید :

 

 

فرم رسمى درخواست اقامت

 

اصل و کپى پاسپورت متقاضى

 

٤تا٦قطعه عکس

 

بیمه درمانى

 

 

مدرکى معتبر جهت اطمینان دولت ترکیه مبنى بر عدم دریافت کمک هاى مالى از هیچ ارگانى .

 

  • پارسا ماهانى زاده
  • ۰
  • ۰

محدودیت هاى خرید ملک در ترکیه براى اتباع خارجى

 

 

اتباع خارجى مى توانند با خرید ملک زیر ٢٥٠هزار دلار اقامت ترکیه و باخرید ملک بالاى ٢٥٠هزار دلار شهروندى ترکیه را دریافت کنند .

 

براى دریافت اقامت ترکیه هیچ محدودیت قیمتى براى خرید ملک در ترکیه ندارند وبا هر بودجه اى که دارند مى توانند ملک خریدارى کنند و براى خود و خانواده خود اقدام به اخذ اقامت ترکیه نمایند اما یک سرى محدودیت ها براى خرید ملک وجود دارد که باید آن را در نظر بگیرید :

 

 

در هیچ محله اى از کشور ترکیه بیشتر از ده درصد کل املاک به اتباع خارجى فروخته نمى شود.

 

اتباع خارجى تا سقف سى هکتار مى توانند زمین در این کشور خریدارى کنند.

 

 

اتباع خارجى حق تملک و یا اجاره زمین را در مناطق نظامى و امنیتى ترکیه را ندارند .

 

 

اتباع خارجى که زمینى را خریدارى مى کنند که هیچ گونه ملک غیر منقول در آن ساخته نشده است باید ظرف دوسال از زمان خرید زمین برنامه توسعه املاک و مستغلات را ارائه دهند.

 

با رعایت این موارد اجازه خرید ملک به اتباع خارجى در ترکیه داده مى شود.

 

  • پارسا ماهانى زاده
  • ۰
  • ۰

آشنایى با زراعت بانک ترکیه

 

در میان بانک هاى فعال در ترکیه زراعت بانک توانسته جایزه ارزشمندترین بانک در میان بانک هاى ترکیه را ازآن خود کند.زراعت بانک با ارائه خدمات مناسب و میزان رضایت مندى در میان مردم توانسته این جایزه را دریافت کند .بانکى که بیش از ١٥٠سال  سابقه دارد.

 

 

زراعت بانک خدماتى همچون بسته خدمات اجاره اى به مستاجران و صاحبخانه ها ،انتقال ارزخارجى SWlEF،انتقال سریع و ایمن پول در تمام دنیا،تبدیل پول ارز و انواع مختلف وام به مشتریان را ارائه مى دهد .

 

 

زراعت بانک با سیاست هاى کارى جدیدش مى خواهد تبدیل به محیطى امن براى سرمایه گذارى در منطقه شود این بانک مى تواند با استفاده از سرمایه هاى خارجى بانکدارى ترکیه را به سمتى سوق دهد که با بانکدارى سوییس در رقابت باشد .با توجه به شرایط نا به سامان کنونى خاورمیانه سرمایه گذران خارجى با انتقال سرمایه خود به زراعت بانک و افتتاح حساب بانکى در ترکیه تا حدود زیادى به رسیدن این بانک به اهداف خود کمک کرده اند با سرمایه گذارى در این بانک مى توان به زراعت بانک و آینده آن خوش بین بود.

  • پارسا ماهانى زاده
  • ۰
  • ۰

تغییر آدرس محل سکونت در ترکیه

 

اتباع خارجى که در کشور ترکیه اقامت ترکیه را دریافت کرده اند ممکن است پس از مدتى اقدام به تغییر آدرس محل سکونت خود کنند و یا قرارداد ملکى که با آن اقدام به اخذ اقامت کرده اند تمام شده باشد و مجبور به تغییر آدرس محل سکونت خود باشند .

 

 

نکته قابل توجه در این مورد که حتما باید تغییر آدرس محل سکونت خود را به اداره مهاجرت اطلاع دهند .کلیه اتباع خارجى ساکن ترکیه طبق قانون بعد از جابجایى و تغییر آدرس موظف هستند که طى بیست روز به اداره نفوس و مهاجرت اطلاع دهند .

 

 

افراد مى توانند با استفاده از رمز الکترونیکى (e_Devlet )نسبت به ثبت آدرس جدید اقدام نمایند .

 

 

اگر در شهر استانبول از منطقه اى به منطقه دیگر تغییر مکان دادید بایستى مدارکى چون :گذرنامه،اجاره نامه به همراه کپى آن ،اجازه اقامت ، در صورت خرید ملک در ترکیه سند مالکیت را به اداره نفوس منطقه خود ارائه دهید و جهت ثبت آدرس جدید اقدام کنید .

 

 

 

درصورت تغییر مکان از شهرى به شهر دیگر علاوه بر ثبت آدرس جدید در اداره نفوس باید به اداره مهاجرت منطقه خود مراجعه کرده و مدارکى گذرنامه ،اجازه اقامت فعلى ،اجاره نامه یا سند مالکیت و نیز فرم ثبت نام در اداره نفوس نسبت به دریافت کارت اقامت جدید اقدام نمایید.

 

  • پارسا ماهانى زاده
  • ۰
  • ۰

چگونه پاسپورت ترکیه را بگیریم ؟

 

 

برای اخذ پاسپورت ترکیه روش‌های مختلفی وجود دارد که بنا بر شرایط خود می‌توانید یکی از آن روش ها را انتخاب کنید. طبق قوانین کشور ترکیه در صورت داشتن شرایطی مانند ۵ سال زندگی در ترکیه از طریق ویزای تحصیلی یا اجازه کار  می‌توانید برای گرفتن تابعیت ترکیه  اقدام کنید که یکی از مزایای آن اخذ پاسپورت ترکیه است.

 

 

با دریافت پاسپورت ترکیه مى توانید از تمامى حق و حقوق شهروندان ترکیه بهره مند شوید که ازجمله مهترین آن ها بیمه تامین اجتماعى (SGK)است .

 

 

اما شرایط دریافت پاسپورت ترکیه با روش هاى مختلفى همچون خرید ملک در ترکیه ،افتتاح حساب بانکى در ترکیه و سرمایه گذارى امکان پذیر است .

 

دریافت پاسپورت از طریق خرید ملک در ترکیه یکى از متداولترین روش هاى دریافت پاسپورت ترکیه به حساب مى آید.ملک خریدارى شده باید به ارزش بالاى ٢٥٠هزار دلار باشد و به شرط عدم فروش به مدت سه سال.

 

 

با افتتاح حساب بانکى در ترکیه به ارزش٥٠٠هزار دلار و به شرط عدم برداشت از حساب به مدت سه سال.

 

 

سرمایه گذارى :با سرمایه گذارى به ارزش ٥٠٠هزار دلار مى توانید پاسپورت ترکیه را دریافت کنید.

  • پارسا ماهانى زاده
  • ۰
  • ۰

انواع اجازه کار در ترکیه

 

اخذ اجازه کار یا همان اقامت کارى ترکیه از سه طریق امکان پذیر است کارمندى ،کارفرمایى  و دانشجویى .

 

دریافت اجازه کار کارمندى در ترکیه براى کار در ترکیه باید به عنوان کارمند از طریق کارفرما استخدام شوید تا کارفرما موافقت و مدارک شما را به اداره وزرات کار ارسال کند اگر کارفرما باهمکارى شما موافقت کند و شما در زمینه خاص مشغول به کار شوید بعد از یکسال همکارى و در صورت رضایت کارفرما اجازه کار شما تا سه سال قابل تمدید خواهد بود و تخصص و درآمد زایى شما براى کارفرما ملاک است و شرکت در قبال استخدام شما باید بیمه ٥تبع ترک را بپردازد .

 

 

 

دریافت اجازه کار به عنوان کارفرما در این روش شما  مى توانید به عنوان یک صاحب کار با راه اندازى کسب و کار و کار فرما اجازه کار دریافت کنید براى این کار ابتدا باید ثبت شرکت در ترکیه انجام دهید و از این طریق درخواست اجازه کار کنید در این روش التدا احازه کار یکساله و تمدید آن به مدت ٢سالع و در نهایت ٣ساله خواهد بود.با ثبت شرکت در ترکیه مى توانید در هر زمینه اى فعالیت داشته باشید.

 

 

 

اجازه کار دانشجویى

 

 

باتوجه به امکانات آموزشى و سطح بالاى دانشگاه هاى کشور ترکیه تعداد زیادى از دانشجویان ایرانى براى ادامه تحصیل در ترکیه اقدام مى کنند براساس قوانین نیروى کار بین المللى  دانشجویانى که در مقطع کارشناسى ارشد  یا دکترى در دانشگاه هاى ترکیه تحصیل مى کنندمى توانددر حین  تحصیل اجازه کار دریافت کنند.

 

  • پارسا ماهانى زاده
  • ۰
  • ۰

بیمه خویشفرما در ترکیه

 

بیمه خویش فرما بیمه ای است برای افرادی که داراى کسب و کار  هستند و خود را بیمه می کنند .

 

افراد خارجى که در ترکیه شرکتى ثبت کنند و اقامت کارى ترکیه را دریافت کنند مى توانند از  بیمه نوع خویش فرما استفاده کنند و اگر در یک شرکت استخدام و مشغول به کار شوند بیمه آن ها از نوع SGK مى باشد.بیمه خویشفرما نسبت به بیمه SSKهزینه ى بیشترى دارد واز خدمات کمترى برخوردار است و افرادى که از بیمه خویشفر ما استفاده مى کنند اغلب همزمان از بیمه SSKاستفاده مى کنند تا با پرداخت هزینه کم از خدمات درمانى بیشترى بهره مند شوند.

 

اگر از آن دسته از افرادی هستید که اقامت کاری ترکیه را ندارید و اقامتتان از نوع توریستی، تحصیلی و یا خرید ملک است شماهم باید خود را در ترکیه بیمه کنید زیرا اداره مهاجرت براى اخذ اقامت ترکیه بیمه  را برای اتباع خارجی اجبارى کرده است.شما قبل از گرفتن راندوو براى اقامت از شرکت هاى معتبر بیمه باید بیمه دریافت کنید این نوع بیمه براى اتباع خارجى سابقه به حساب نمى آید و بازنشستگى به آن تعلق نمى گیرد.

  • پارسا ماهانى زاده
  • ۰
  • ۰

حق خاک در ترکیه

حق خاک در ترکیه

 

در صورتى که  مهلت اقامت قانوعى یک فرد خارجى بدون داشتن اقامت ترکیه به پایان برسد شامل پرداخت جریمه خواهد شد البته لازم به ذکر است که اگر مهلت اقامت شما به پایان برسد شما به هردلیلى نیاز داشتید که چند روزى بیشتر در این کشور بمانید مى توانید با مراجعه به اداره مهاجرت درخواست اجازه اقامت بیشتر بدون جریمه ثبت کنید .

 

اگر سه ماه شما به پایان برسد و درخواست رسمى و اقدامى براى گرفتن مجوز اقامت در ترکیه ثبت نکرده باشید باید به ازاى هر روز اضافه ماندن در ترکیه جریمه اى تحت عنوان جریمه حق خاک پرداخت کنید. مبلغ جریمه با توجه به مدت زمان اقامت غیر قانونى ،سن ،تابیعیت فرد تعیین مى شود و جریمه حق خاک ترکیه براى افراد بالاى ١٨سال و افراد زیر ١٨سال متفاوت است .افراد براى اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت ابتدا اقامت یکساله و موقتی دریافت مى کنند  که با گذشت پنج سال از آن می توانند اقامت دائم و شهروندی از طریق ثبت شرکت در ترکیه را دریافت نمایید.

  • پارسا ماهانى زاده
  • ۰
  • ۰

نکاتى مهم براى درخواست اقامت بار اول در ترکیه

 

اگر قصد مهاجرت به کشور ترکیه براى بار اول دارید و مى خواهید اقامت ترکیه را اخذ کنید نکته اى که باید توجه کنید این است که پاسپورت باید داراى اعتبار بیش از یک سال داشته باشد اگر کمتر از یکسال اعتبار داشته باشد در زمان اخذ اقامت ترکیه با توجه به مدت زمان اعتبار پاسپورت اقامت ترکیه را دریافت مى کنید مدارکى چون شناسنامه و سند ازدواج از جمله مدارکى هستند که در هنگام اخذ اقامت ترکیه  باید همراه خود داشته باشید و ترجمه مدارک را به اداره مهاجرت ارائه دهید .علاوه بر این مدارک  به مدارکى ازجمله شماره مالیاتى و گرفتن راندوو در ترکیه نیاز دارید .

 

نکته بارز و مهم این است که در هنگام اقدام به گرفتن  راندوو از اداره مهاجرت  داشتن آدرس ثبتى در ترکیه ضرورى است و فرد متقاضى باید ملکى را اجاره کرده باشد. فرد متقاضى زمان اقدام به راندوو تا زمان دریافت کارت اقامت از کشور ترکیه نباید خارج شود .برخى افراد بعد از دریافت راندوو از ترکیه خارج مى شوند که راندوو آن ها ابطال مى شود و کارت اقامت براى آن ها صادر نمى شود.با خرید ملک در ترکیه شما مى توانید هر ساله اقامت خود را تمدید کنید

  • پارسا ماهانى زاده
  • ۰
  • ۰

افتتاح حساب در بانک هاى کشور ترکیه

 

بانک مرکزى ترکیه به چندین بانک ترکیه بهشنامه هایى براى افتتاح حساب افرادخارجى در ترکیه صادر کرده است برخلاف اطلاعاتى که در برخى از منابع اعلام مى شود دریافت هرگونه پول اولیه براى افتتاح حساب بانکى در ترکیه غیر قانونى است و شما بدون هیچ سرمایه اى مى توانید در این کشور حساب باز کنید  .

 

 

همه بانک ها در ترکیه براى ایرانیان حساب باز نمى کنند و تنها بانک زراعت و تحت شرایطى ایش بانک اجازه افتتاح حساب براى ایرانیان را دارند .

 

 

بانک زراعت براى سپرده گذارى و انجام فعالیتهاى بانکى در ترکیه خدمات مناسبى را ارائه مى دهد و این بانک بانکدارى الکترونیکى قدرتمندى ارائه مى دهد .براى افتتاح حساب در زراعت بانک نیازى به داشتن اقامت ترکیه نیست و شما مى توانید بدون داشتن اقامت در بانک زراعت حساب باز کنید به طور کلى بازکردن حساب در زراعت بانک نسبت به ایش بانک راحت تر است.

 

 

ایش بانک تحت شرایطى براى افراد خارجى حساب باز مى کند و با هر نوع اقامتى نمى توانید اقدام به افتتاح حساب در این بانک نمایید شما باید یا اجازه کار یا شهروندى ترکیه را دریافت کنید تا بتوانید در ایش بانک حساب باز کنید.

  • پارسا ماهانى زاده