ازدواج در ترکیه

موسسه حقوقی و بین المللی گلوبال کادرو - ثبت شده در کشور ترکیه | تماس از طریق واتساپ 00905537124401

ازدواج در ترکیه

موسسه حقوقی و بین المللی گلوبال کادرو - ثبت شده در کشور ترکیه | تماس از طریق واتساپ 00905537124401

ثبت ازدواج در ترکیه - ثبت شرکت در ترکیه - شهروندی ترکیه - خرید ملک در ترکیه

کلمات کلیدی

اخذ شهروندی از طریق خرید ملک در ترکیه

اخذ شهروندی ترکیه

اخذ پاسپورت با خرید ملک در ترکیه

اخذ شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری

اخذ اقامت کاری ترکیه

اخذ شهروندی ازطریق ثبت شرکت در ترکیه

اخذ شهروندی ترکیه از طریق اقامت کاری

خرید ملک در ترکیه

اقامت کاری ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت شخصی در ترکیه

افتتاح حساب بانکی در ترکیه

افتتاح حساب در زراعت بانک ترکیه

افتتاح حساب در ایش بانک ترکیه

اخذ اجازه کار برای ثبت شرکت در ترکیه

افتتاح حساب در ترکیه بدون اقامت

اخذشهروندی ترکیه از طریق خرید ملک

شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک

انواع اقامت کاری در ترکیه

اخذ اقامت از طریق خرید ملک در ترکیه

شهروندی ترکیه از طریق اقامت کاری

اخذ پاسپورت از طریق خرید ملک در ترکیه

اخذ پاسپورت ترکیه از طریق اقامت کاری

اخذ پاسپورت ترکیه از طریق سرمایه گذاری

مراحل اخذ اقامت کاری در ترکیه

مراحل ثبت شرکت در ترکیه

شهروندی ترکیه

مزایای خرید ملک در ترکیه

پاسپورت ترکیه

مزایای ثبت شرکت در ترکیه

۲۴ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

فروش ملک پس از دریافت اقامت ترکیه

 

اگر به دنبال آن هستید که اقامت ترکیه را دریافت نمایید مطمئنا خرید ملک در ترکیه یکی از سریع‌ ترین ارزان ترین روش ها برای اخذ اقامت ترکیه  است.

 

اگر پس از اخذ اقامت ترکیه قصد فروش ملک خود را داشتید باید سندملکى جایگزین را به اداره مهاجرت ارائه دهید زیرا آدرس قانونى شما از روى سند ملکى در اداره مهاجرت ثبت شده است و خریدار مى تواند با ارائه سند ملکى به اداره مهاجرت اقامت شمارا باطل کند .

 

نکته قابل توجه این است که اداره مهاجرت مى تواند در صورت عدم انجام این کار توسط شما اقدام به ابطال اقامت شما نماید چرا که اقامت درخواستى شما از طریق خرید ملک در ترکیه و سرمایه گذارى بوده است .

 

 

توجه داشته باشید که شماره ى اقامت شما به صورت الکترونیک در سیستم اداره پلیس و دولت ترکیه به ثبت رسیده است و قابل پیگیرى از اداره مهاجرت مى باشد.

 

 

  • پارسا ماهانى زاده
  • ۰
  • ۰

انواع بیمه تامین اجتماعى در ترکیه

 

بیمه کارفرمایى SSK

 

افرادى که در کشور ترکیه مشغول به فعالیت هستند و از طریق کارفرما براى آنها بیمه رد مى شود و چالیشماایزینى  یا همان اقامت کاری ترکیه را دریافت کرده اند این بیمه براى آن افراد تعلق مى گیرد که شامل خدمات درمانى و بازنشستگى مى شود .

 

 

بیمه خویشفرما BAĞKUR

 

در این نوع بیمه فرد باید کسب و کار راه اندازى کند و ثبت شرکت در ترکیه انجام دهد تا بتواند از این بیمه استفاده کند و براى خود سابقه بیمه خویشفرما رد کند این نوع بیمه شامل خدمات درمانى و بازنشستگى مى شود .

 

خدمات درمان عمومى GSS

 

این نوع بیمه براى شهروندان ترک در نظرگرفته شده است و خدمات درمان به صورت رایگان در مراکز دولتى انجام مى شود اتباع خارجى که به شهروندى ترکیه در آمده اند مى توانند از این خدمات استفاده کنند این بیمه شامل خدمات درمان مى شود و شامل بازنشستگى نمى شود و براى استفاده از خدمات بازنشستگى باید از BIREYSEL EMEKLELIKاستفاده نمایند.

 

  • پارسا ماهانى زاده
  • ۰
  • ۰

تعددشماره مالیاتى یک فرد در ترکیه

 

اگر قصد دریافت کارت اقامت ترکیه و یا هر فعالیت اقتصادی دیگری دارید نیاز به کد مالیاتی در ترکیه دارید.

 

اتباع خارجى اگر قصد حضور در این کشور به عنوان سرمایه گذار ،یک فعال اقتصادی را  دارند و حتی برای افتتاح حساب بانکى در ترکیه باید کد مالیاتى دریافت کنند .

 

کد مالیاتى برای انجام هر گونه فعالیت مالی و اقتصادی نیاز است.

 

اتباع خارجى که در ترکیه با پاسپورت خود اقدام به دریافت کد مالیاتى مى کنند مى توانند در صورت گم کردن کد مالیاتى اقدام به دریافت کد مالیاتى کنند و هر فرد مکررأ مى تواند کد مالیاتى دریافت کند و از هرکدام براى امورات خود در ترکیه از خرید سیمکارت تا خرید ملک در ترکیه، یا راه اندازی کسب و کار و ثبت شرکت در ترکیه استفاده کند.

 

  • پارسا ماهانى زاده
  • ۰
  • ۰

خرید ملک از اقوام و درخواست شهروندى ترکیه

 

افراد خارجى که از طریق سرمایه گذارى و خریدملک در ترکیه شهروندى ترکیه را کسب کرده اند و مى خواهند با انتقال سندملکى خود اقوام خودرا نیز از شهروندى ترکیه بهره مندکنند با توجه به اینکه همه موارد قانونى را در هنگام انتقال سند رعایت مى کنند در صورتى که دولت متوجه شود که رابطه فامیلى بین دوشخص فروشنده و خریدار وجود دارد و با قصد دریافت شهروندى این کار انجام مى گیردشهروندى فرد باطل مى شود. بنابراین به دلیل رعایت نکردن قانون اگر اقدام به خرید ملک از اقوام  خود کنید حتى اگر در معامله همه موارد درست ودقیق انجام شود باید به این نکته توجه داشته باشید درصورت ثابت شدن رابطه فامیلى شخص خریدار و فروشنده به دولت ترکیه شهروندى شما ابطال مى شود.

 

 

 

براى دریافت شهروندى و پاسپورت ترکیه از طریق سرمایه گذارى نیاز است که ملکى به ارزش حداقل ٢٥٠هزار دلار خریدارى کنید .

  • پارسا ماهانى زاده
  • ۰
  • ۰

امکان فروش ملک به شرط عدم ابطال شهروندى

 

 

یکى دیگر از روش هاى اخذ شهروندى و دریافت اقامت دائم خرید ملک در ترکیه است .

 

افرادى که از طریق خرید ملک اقدام به اخذ شهروندى ترکیه مى کنند باید ملک خریدارى شده به مدت سه سال حفظ و نگهدارى شود و در رهن دولت قرار مى گیرد در صورتى که فرد قصد فروش ملک را داشته باشد مى تواند با صرف نظر از شهروندى ترکیه ملک خود را به فروش برساند .

 

گاها افراد قصد دارند ملکى که با آن شهروندى ترکیه را دریافت کرده اند را به صورت غیر رسمى و قولنامه اى از طریق نوتر به فروش برساند تا شهروندیشان ابطال نشود اما باید توجه داشته باشند زمانى که قراردادى براى فروش ملک در نوتر تنظیم مى شود نوتر ملزم به اخذ RAYİÇ BEDEL از اداره شهردارى مى باشد چون سیستم تاپو با سیستم شهردارى یکپارچه است فروش ملک در سیستم ثبت خواهد شد در این صورت بدون اطلاع  به دولت فروش ملک به صورت قرار دادى و غیر رسمى در نوتر انجام نمى شود.

  • پارسا ماهانى زاده
  • ۰
  • ۰

چگونه در ترکیه اجازه کار بگیریم

 

قبل از هرچىزی براى مهاجرت به کشورهاى دیگر داشتن شغل و درآمد ضرورى است .به عنوان یک فرد خارجى اگر که بخواهید در ترکیه اشتغال به کار کنید باید اجازه کار دریافت کنید با دریافت اجازه کار یا همان اقامت کارى ترکیه بعد ازپنج سال مى توانید درخواست شهروندى ترکیه کنید اما توجه داشتن باشید که بیمه شما در طول این پنج سال نباید قطع شود باید پیوست ادامه داشته باشد . این بیمه شامل خدمات درمانى و بازنشستگى مى شود و شامل شما و خانواده شما مى شود.

 

 

اشتغال به عنوان کارفرما

 

مشاغلى مثل آرایشگاه ،سوپرمارکت ،شرکت هاى بازرگانى و ...نیاز به ثبت شرکت در ترکیه دارند تا بتوانید به صورت قانونى فعالیت کنید .در این نوع مشاغل براى خودتان اجازه کار بگیرید و پنج  ترک را هم استخدام کنید و بیمه برایشان رد کنید و کارفرما باید به ازاى استخدام هر فرد خارجى پنج ترک را استخدام کند.

 

 

اشتغال به عنوان کارمند

 

در این صورت شما با یک کارفرما توافق مى کنید و  کارفرما براى شما درخواست اجازه کار مى کند و شما با حقوق و بیمه شروع به کار مى کنید

  • پارسا ماهانى زاده
  • ۰
  • ۰

خدمات بیمه رایگان در ترکیه

 

 

براساس قانون کشور ترکیه دولت این کشور موظف به بیمه کردن همه شهروندان کشور است و تمامى شهروندان ترکیه باید بتوانند از خدمات درمانى به صورت رایگان استفاده کنند .یکى از انواع بیمه که زیر نظر سازمان تامین اجتماعى ترکیه (SGK)است بیمه Genel Sağlik Sigortasıاست.این نوع بیمه ،بیمه عمومى شهروندان ترکیه محسوب مى شود.

 

 

این بیمه ویژه خدمات درمانى شهروندان ترکیه است اتباع خارجى که اقدام به اخذ شهروندى ترکیه نکرده اند اجازه استفاده از این نوع بیمه را ندارند بیمه Genel Sağlik Sigortası براى شهروندان ترکیه اختصاص داده شده است و شهروندان ترک مى توانند با مراجعه به سازمان تامین اجتماعى ترکیه و پرداخت هزینه از خدمات درمانى رایگان این بیمه استفاده کنند.

 

بیمه GSS شامل خدمات درمانى مى شود و امتیازاتى همچون بازنشستگى ندارد افراد اگر بخواهند که از امتیازات بازنشستگى نیز برخوردار شوند باید همراه این بیمه از بیمه Bireysel Emeklilik Sigortası استفاده کنند .

  • پارسا ماهانى زاده
  • ۰
  • ۰

استعلام بدهى ملک براى انتقال سند در ترکیه

 

 

اتباع خارجى قبل از خرید ملک در ترکیه مى توانند یک سرى کارها و استعلام هاى مربوط به ملک که شامل بدهى هاى مالیاتى و شهردارى مى شود را انجام دهند .

 

افراد مى توانند از طریق دفاتر اسناد رسمى درخواست استعلام دهند اگر یکى از این دفاتر درخواست خرید خانه توسط متقاضى خارجى را رد کند فرد مى تواند از طریق اداره منطقه به طرح درخواست مجدد اقدام کند و تا زمانى که از بدهى ملک اطمینان حاصل نکردید به هیچ وج ملک را معامله نکنید چون بسیارى از افراد سودجو و کلاهبردار به دنبال افراد خارجى و بدون اطلاعات هستند اگر شما معامله را انجام دهید و بعد متوجه بدهى ملک شوید حق هیچ گونه اعتراضى در خصوص بدهى ملک را نخواهید داشت .بنابراین توصیه مى شود قبل از خرید بدهى هاى ملک را استعلام کنید و با آگاهى بیشتر اقدام کنید .

 

  • پارسا ماهانى زاده
  • ۰
  • ۰

کارسیاه در ترکیه به چه صورت است

 

 

زمانى که افراد از طریق خرید ملک در ترکیه یا اجاره ملک اقدام به اقامت ترکیه مى کنند این اقامت ،اقامت موقت است یعنى فرد مى تواند به صورت موقت و مشخص شده  در این کشور سکونت داشته باشد و حق اشتغال به کار را ندارد و اگر در این کشور شروع به فعالیت کند هم فرد و هم کارفرما متخلف محسوب مى شودو به این کار کارسیاه گفته مى شود.

 

اگر فرد در کشور ترکیه کارسیاه انجام دهد این کار غیر قانونى است و در صورت شناسایى جریمه دیپورت مى شود و هیچ گونه حقوق و مزایایى قانونى به فرد تعلق نمى گیرد .اگر کارفرما به تعهدى که داده عمل نکند یا حقوق ندهد قانونا فرد نمیتواند شکایتى علیه کارفرما کند چون خود فرد متخلف شناخته مى شود معمولا هدف کارفرماها از استخدام افرادى که اجازه کار ندارند پرداخت نکردن بیمه و پرداخت حقوق کم است .اگر بخواهید به صورت قانونى در کشور ترکیه فعالیت کنید باید اجازه کار دریافت کنید به دو روش مى توانید اجازه کار دریافت کنید:

 

روش اول:از طریق ثبت شرکت در ترکیه (خویش فرما)مى توانید اقامت کارى ترکیه را دریافت کنید .

 

 

روش دوم :از طریق کارفرما فرد به عنوان کارمند مشغول به کار مى شود و کارفرما براى آن اجازه کار درخواست مى دهد.

  • پارسا ماهانى زاده
  • ۰
  • ۰

تغییر نام بعد از اخذ شهروندى ترکیه

 

با اخذ شهروندى ترکیه یکى از مزایایى که در اختیار افراد قرار مى گیرد تغییر و انتخاب نام و نام خانوادگى براى خود مى باشدکه فرد بعد از اخذ شهروندى ترکیه از این امکان مى تواند بهره مند شود .

 

در زمان ثبت درخواست شهروندى ترکیه فرد مى تواند نام و نام خانوادگى جدیدى براى خود انتخاب کند و به اداره صادر کننده پاسپورت ارائه نماید.این اختیار به فرد داده مى شود که با اخذ شهروندى ترکیه فرد جز شهروند ترکیه محسوب مى شود و قانونا مى تواند نام جدیدى براى خود انتخاب نماید.فرد با اخذ شهروندى با توجه به تابعیت جدید این اختیار را دارد که نام خود و به تبع آن نام فرزندان خود را متناسب با کشور جدید خود تغییر و انتخاب کند.

  • پارسا ماهانى زاده