ازدواج در ترکیه

موسسه حقوقی و بین المللی گلوبال کادرو - ثبت شده در کشور ترکیه | تماس از طریق واتساپ 00905537124401

ازدواج در ترکیه

موسسه حقوقی و بین المللی گلوبال کادرو - ثبت شده در کشور ترکیه | تماس از طریق واتساپ 00905537124401

ثبت ازدواج در ترکیه - ثبت شرکت در ترکیه - شهروندی ترکیه - خرید ملک در ترکیه

کلمات کلیدی

اخذ شهروندی از طریق خرید ملک در ترکیه

اخذ شهروندی ترکیه

اخذ پاسپورت با خرید ملک در ترکیه

اخذ شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری

اخذ اقامت کاری ترکیه

اخذ شهروندی ازطریق ثبت شرکت در ترکیه

اخذ شهروندی ترکیه از طریق اقامت کاری

خرید ملک در ترکیه

اقامت کاری ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت شخصی در ترکیه

افتتاح حساب بانکی در ترکیه

افتتاح حساب در زراعت بانک ترکیه

افتتاح حساب در ایش بانک ترکیه

اخذ اجازه کار برای ثبت شرکت در ترکیه

افتتاح حساب در ترکیه بدون اقامت

اخذشهروندی ترکیه از طریق خرید ملک

شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک

انواع اقامت کاری در ترکیه

اخذ اقامت از طریق خرید ملک در ترکیه

شهروندی ترکیه از طریق اقامت کاری

اخذ پاسپورت از طریق خرید ملک در ترکیه

اخذ پاسپورت ترکیه از طریق اقامت کاری

اخذ پاسپورت ترکیه از طریق سرمایه گذاری

مراحل اخذ اقامت کاری در ترکیه

مراحل ثبت شرکت در ترکیه

شهروندی ترکیه

مزایای خرید ملک در ترکیه

پاسپورت ترکیه

مزایای ثبت شرکت در ترکیه

۲۳ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

مهاجرت کارى به ترکیه

کارى به ترکیه مهاجرت

 

سالانه افراد زیادی قصد مهاجرت به کشور ترکیه را دارند که از دلایل آن می توان به نزدیکی فرهنگ و مذهب بین مردم ایران و ترکیه ،شرایط جغرافیایی و عدم نیاز به داشتن ویزا برای رفت و آمد به این کشور اشاره کرد .

 

 

 

اگر قصد مهاجرت از طریق کار به ترکیه را دارید  ابتدا باید از یک شرکت ترک یا یک شرکت بین المللى که در ترکیه مشغول به کار است درخواست کار دریافت کنید پس از درخواست شما باید از اداره کار ترکیه Calişma iziniیا همان اجازه کار را دریافت کنید پس از دریافت اجازه کار مى توانید در کشور ترکیه فعالیت کنید .

 

 

 

شما تا زمانى که مجوز کار در ترکیه را دارید مى توانید در این کشور مشغول به کار شویدو اقامت کارى ترکیه را دریافت خواهید کرد و اگر به صورت ٥سال مداوم از این طریق اقامت ترکیه را تمدید کنید بعد از گذشت ٥سال مى توانید اقدام به اخذ شهروندى ترکیه و پاسپورت ترکیه نمایید.

  • پارسا ماهانى زاده
  • ۰
  • ۰

مدارس ترکیه

مدارس ترکیه

 

یکى از دغدغه هاى خانواده هایى که داراى فرزند هستند در هنگام مهاجرت به کشور ترکیه تحصیل فرزندانشان است .اگر قصد مهاجرت و اخذ شهروندى ترکیه را دارید باید بدانید که در این کشور مدارس مختلفى ازجمله مدارس ایرانى ،مدارس دولتى ،مدارس خصوصى نوع Aو مدارس خصوصى نوع Bوجود دارد .

 

 

یک مدرسه ایرانى در شهر استانبول و یک مدرسه ایرانى در شهر آنکارا وجود دارد که طبق موارد درسى آموزش و پرورش ایران به زبان فارسى آموزش داده مى شود و زیر نظر آموزش و پرورش ایران مى باشد .

 

 

مدارس دولتى ترکیه مدارسى هستند که بیس آموزشى آن ها به زبان ترکى مى باشد و مزایاى این مدارس این است که بچه ها به زبان ترکى تسلط  پیدا مى کنند براى ثبت نام در مدارس ترکى شما نیاز به کارت اقامت موقت ترکیه دارید و این مدارس کاملا رایگان مى باشد .

 

 

 

مدارس خصوصى نوع A بیس آموزشى آن ها به زبان انگلیسى وترکى مى باشد و هزینه این مدارس سالیانه ١٠هزار دلار مى باشد مدارسى هستند که از نظر کیفیت آموزشى مناسب هستند و به زبان انگلیسى و ترکى طراحى شده اند .

 

 

مدارس خصوصى نوع B مدارسى هستند که به عنوان کالج هاى خصوصى شناخته مى شوند و هزینه آن ها به صورت سالانه حدود ٥هزار دلار است .در این نوع مدارس علاوه بر زبان ترکى زبان انگلیسى نیز آموزش داده مى شود.

  • پارسا ماهانى زاده
  • ۰
  • ۰

اقامت والدین یا فرزندان افرادى که به شهروندى ترکیه در آمده اند

 

طبق قوانین امور شهروندى ترکیه براى والدین افرادى که شهروندى ترکیه را اخذ کرده اند اقامت یک ساله صادر مى شود که هرساله قابل تمدید است.

 

 

نکته بسیار مهم و حائز اهمیت این است که افرادى که شهروندى ترکیه را اخذ کرده اند و داراى فرزند بالاى ١٨سال هستند به خصوص افرادى که در ترکیه تحصیل مى کنند براى آن افرادتهسیلاتى براى تمدید اقامت موقت ترکیه در نظر گرفته شده است . بنابراین اقامت دائم والدین به تبع از فرزندى که شهروندترکیه است رد شده است اما افرادى که داراى فرزند بالاى ١٨سال هستند و شهروندى ترکیه را اخذ کرده اند مى توانند براى فرزندانشان اقامت ترکیه را دریافت کنند طبق قوانین کشور ترکیه والدین نیز مى توانند براى فرزندان زیر ١٨سال خود بدون هیج محدودیتى اقامت دائم و شهروندى ترکیه را اخذ نمایند.

  • پارسا ماهانى زاده
  • ۰
  • ۰

از چه راهى شهروند ترکیه شویم ؟

 

 

از آنجا که جذب سرمایه گذارى خارجى یکى از اصلى ترین دلایل پیشرفت کشور به حساب مى آید سرمایه گذارى خارجى در این زمینه مورد توجه  دولت ترکیه قرار گرفته است.

 

 

افراد مى توانند با انواع روشهاى مختلف سرمایه گذارى در ترکیه ازجمله خریدملک ،سرمایه گذارى در بخش اقتصادى ،خرید سهام و اوراق،سپرده بانکى و ثبت شرکت در ترکیه شهروندى ترکیه را اخذ نمایند .

 

 

 

 اخذشهروندى ترکیه از طریق خرید ملک با ٢٥٠هزار دلار امکان پذیر است و براى سرمایه گذارى هاى دیگر باید بالاى ٢٥٠هزار دلار در نظر بگیرید با سپرده گذارى به مبلغ ٥٠٠هزار دلار در بانک و بلوک کردن آن به مدت سه سال مى توانید اقدام به اخذ شهروندى ترکیه نمایید .

  • پارسا ماهانى زاده
  • ۰
  • ۰

وام بانکى از بانک هاى ترکیه براى خارجیان

 

در کشور ترکیه در حالت کلى گرفتن وام بانکى براى اتباع خارجى امکان پذیر نیست مگر اینکه افراد  بتوانند علاوه بر پشتوانه مالى به عنوان ضمانت ،مدرکى بر اینکه درآمد مالى قانونى دارد و مى تواند اقساط بانکى را پرداخت کند ارائه دهد این مدرک مى تواند درآمد اجاره ،درآمدفعالیت و یا حقوق رسمى با اجازه کار در طول حداقل سه سال گذشته را ارائه دهد.

 

 

به این صورت که یا باید در شرکتى مشغول به کار باشد و اقامت کارى ترکیه را داشته باشدو فیش حقوق رسمى ارائه دهد و یا با ثبت شرکت و حساب شرکت با ارائه گردش حساب شرکت به بانک درآمد خود را ثابت کند یا اسناد ملکى و مستغلات که به اجاره داده و درآمد از آن ها دریافت مى کند را به بانک ارائه دهد .با ارائه مدارکى مبنى بر این که در ترکیه درآمدى دارد مى تواند اقدام به دریافت وام بانکى در ترکیه نماید.

  • پارسا ماهانى زاده
  • ۰
  • ۰

شرایط تعویض و تمدید گذرنامه در ترکیه 

 

 

 

براى تعویض و تمدید گذرنامه در کشور ترکیه شما نیاز به اقامت ترکیه دارید و براى اقامت از روش هاى مختلفى ازجمله اقامت کارى ،تحصیلى ،خرید ملک در ترکیه ،ثبت شرکت ترکیه ،سرمایه گذارى و ازدواج در ترکیه مى توانید اقدام نمایید.براى تمدید و تعویض گذرنامه  باید اعتبار گذرنامه شما کمتر از یکسال باشدتا بتوانید آن را تعویض یا تمدید کنید .

 

 

 

شرایط تعویض و تمدید

 

 

درخواست کدرهگیرى از سامانه میخک، ارائه اصل گذرنامه،اصل کارت ملى ،کارت اقامت ترکیه ،اصل شناسنامه و کپى از تمام صفحات آن ،ارائه کارت پیان خدمت یا معافیت ،اجازه رسمى پدر براى فرزندان زیر ١٨سال،اجازه همسر براى خانم ها ،یک قطعه عکس و رسید فیش بانکى صدور گذرنامه از طریق کنسلوگرى ایران در ترکیه.

 

 

 

هزینه تمدید وتعویض پاسپورت

 

هزینه صدور گذرنامه براى افرادبالاى ١٨سال ١٠٠یورو و براى افراد زیر ١٨سال٥٠یورو مى باشد که باید آن را برحسب لیر پرداخت کنید.

 

  • پارسا ماهانى زاده
  • ۰
  • ۰

آنچه کسانى که بار اول اقامت ترکیه را مى گیرند  باید بدانند

 

افرادى که براى اولین بار قصد مهاجرت به کشور ترکیه را دارند و مى خواهند اقامت آن کشور را اخذ نمایند باید توجه داشته باشند که گذرنامه آن ها داراى اعتبار بالاى یکسال باشد اگر اعتبار گذرنامه آن ها کمتر از یکسال باشد هنگام اخذ اقامت ترکیه با توجه به مدت اعتبار گذرنامه اقامت تعلق مى گیرد در هنگام مهاجرت مدارک شخصى از جمله اصل شناسنامه ،اصل سند ازدواج همراه خود داشته باشید چرا که هنگام مراجعه به اداره مهاجرت براى اخذ اقامت از شما ترجمه رسمى این مدارک درخواست مى شود .

علاوه بر این مدارک مدارکى در داخل ترکیه مانند شماره مالیاتى و گرفتن وقت ملاقات یا همان راندوو و سایر موارد نیاز دارید .

 

نکته قابل توجه این است که هنگام گرفتن وقت ملاقات از اداره مهاجرت ارائه آدرس ثبتى در ترکیه ضرورى است و باید خانه اجاره کنید تا آدرس ثبتى رسمى داشته باید توجه کنید هنگامى که اقدام به گرفتن وقت ملاقات  مى کنید تا زمانى که براى مصاحبه به اداره مهاجرت مراجعه مى کنید تا کارت اقامت خود را دریافت کنید از کشور ترکیه خارج نشوید .افرادى که پس از گرفتن وقت ملاقات  از ترکیه خارج مى شوند وقت ملاقات (راندوو)آنها باطل مى شود و کارت اقامت ترکیه براى آن ها صادر نمى شود .بعد از دریافت اقامت ترکیه براى سال هاى بعدى مى توانید از طریق اقامت کارى ترکیه یا ثبت شرکت در ترکیه اقدام نمایید.

  • پارسا ماهانى زاده
  • ۰
  • ۰

آزمون YOSبراى ورود به دانشگاه هاى ترکیه

 

 

کشور ترکیه داراى دانشگاه هاى بسیارى با امکانات عالى آموزشى است که هرساله اتباع خارجى ازکشورهاى مختلف براى ادامه تحصیل این کسور را انتخاب مى کنند براى ورود به دانشگاه هاى ترکیه باید در آزمون Yosشرکت کنید و نمره قبولى دریافت کنید .

 

 

 

کسانیکه که قصد تحصیل در مقطع کارشناسى ،دکتراى پزشکى و دندانپزشکى را دارند مى توانند با کسب نمره قبولى در آزمون Yos در دانشگاه هاى ترکیه ادامه تحصیل دهند این آزمون به صورت سالانه در دانشگاه هاى دولتى ترکیه برگزار مى شود و افرادى که دبیرستان را در خارج از ترکیه گذرانده اند مى توانند در این آزمون ها شرکت کنند براى شرکت در این ازمون بباید مدرکى از قبیل مدارک پیش دانشگاهى ،دیپلم و دانش آموز سال چهارم را ارائه دهید.

 

 

سوال هاى آزمون YOSاز سه بخش مختلف هوش هندسه و ریاضى تشکیل شده است و داراى 80سوال مى باشد که 40سوال در مورد هوش35سوال ریاضى و 5سوال در مورد هندسه مطرح شده است این سوالات به صورت تستى و 5گزینه اى مى باشند این آزمون در اواخر فروردین تا اواسط اردیبهشت برگزار مى شود.

 

 

اتباع خارجى با تحصیل در دانشگاه هاى معتبر ترکیه بعد از اتمام تحصیلات خود مى توانند در این کشور به فعالیت بپردازند و اقامت کاری ترکیه را دریافت کنند.

 

  • پارسا ماهانى زاده
  • ۰
  • ۰

انتقال وجه خرید ملک با هدف شهروندى ترکیه بدون داشتن حساب بانکى

 

 

سرمایه گذارانى که اقدام به خرید ملک در کشور ترکیه مى کنند بدون نیاز به حساب بانکى مى توانند از بانک انتقال پول به صورت شخصى با هدف شهروندى ترکیه به حساب فروشنده انجام دهند .

 

اگر در بانک به صورت حضورى انتقال پول انجام دهند هیج مشکلى برایشان بوجود نمى آید و افراد مى توانند هنگام انتقال پول در فیش واریزى علت واریز و در قسمت توضیحات مشخصات ملک را درج کنند و انتقال به صورت رسمى و قانونى است و افتتاح حساب بانکى در ترکیه براى این کار الزامى نیست و هیج تاثیرى در انتقال ندارد.

 

اما اگر از طریق موسسه هاى معتبر اقدام به خرید ملک نمایید این موسسات از افتتاح حساب بانکى و انتقال پول و تا مرحله شهروندى ترکیه  شما را یاری خواهند کرد.

  • پارسا ماهانى زاده
  • ۰
  • ۰

راه اندازى موسسه آموزشى در ترکیه

 

اگر مى خواهید در کشور ترکیه شروع به فعالیت کنید و موسسه آموزشى تاسیس کنید. باید توجه داشته باشید در کشور ترکیه طبق قانون شما هر فعالیتى را بخواهید راه اندازى کنید باید شرکت ثبت کنیدکه براى راه اندازى و تاسیس برخى از فعالیت ها در این کشور  مانند موسسه آموزشى یا امور گردشگرى علاوه بر ثبت شرکت در ترکیه دریافت مجوز الزامی است که باید از ارگان ها اقدام به دریافت آن نمایید .

 

بنابراین براى فعالیت و تاسیس موسسه در زمینه خدمات آموزشى در ترکیه علاوه بر اینکه آموزش را باید به عنوان فعالیت اصلى شرکت در نظر بگیرید قرار دادن مدیر انفورماسیون دار و مجوز مربوط به آن را نیز از وزارتخانه دریافت نمایید و بررسى هاى لازم در مورد محل آموزشى و شرکت به صورت قانونى قبل از صادر کردن مجوز انجام مى گیرد.

 

 

چنانچه قصد سرمایه گذاری و ثبت شرکت و راه اندازى کسب و کار در ترکیه را دارید قبل از سرمایه گذاری حتما از کارشناسان موسسه گلوبال کادر در این زمینه کمک بگیرید.

  • پارسا ماهانى زاده